Talebe Defteri Dergisinin eğitim bilimleri açısından incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Zeynep Eker

Danışman: Mesut Şen

Özet:

TALEBE DEFTERİ DERGİSİNİN EĞİTİM BİLİMLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ Araştırma II. Meşrutiyet dönemi çocuk dergilerinden Talebe Defteri adlı derginin eğitim bilimleri açısından incelenmesidir. Araştırmada, bahsi geçen dönemde yayımlanan dergiler içinde önemli bir yere sahip olan Talebe Defteri adlı derginin, şiir ve düz yazı bakımından yansıttığı edebî anlayış ve bu anlayışın çocuk dünyasına etkileri eğitim yönünden ortaya konmaktadır. Bu açıdan çalışmada çocuk eğitiminde süreli yayınların yeri ve bunun tarihimizdeki yansımaları da araştırılarak döneme ışık tutmak hedeflenmiştir. Ayrıca araştırma, eğitim tarihi açısından, yaklaşık yüzyıl öncesine ait bir dönemde, eğitimin temel ögesi olan çocuk kavramının edebiyat dünyasında yer alışı ve bu anlayışın süreli yayınlardaki yerini göstermeyi amaçlamaktadır. Anahtar Kelimeler: Talebe Defteri, edebiyat eğitimi, çocuk eğitimi, süreli yayınlar ABSTRACT THE ANALYZE OF TALEBE DEFTERİ MAGAZINE, IN TERMS OF EDUCATIONAL SCIENCES The research is  analyz, in terms of an educational science, of Talebe Defteri which is one of the kids magazine  in second constitutionalist period. In the research, It is revealed that literal approach and the effect of this approach on childrens with a regard to poem of  and  prose  of Talebe Defteri which has an important position among the magazines which were published in mentioned term. In this view point, the study  aim to  offer an insight into term by searching the position of periodicals in child education and the effects on our history. Moreover, This study, in terms of education history, purpuse to show  the position the child notion  which is a key element of education  in a period about 100 year ago, and also position of this approach in periodicals. Key words: Talebe Defteri, literature education, child education, periodicals