Ekonomik kriz ortamlarında kurumsal iletişim kanallarıyla iç paydaşlara dönük itibar yönetimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Melis Taşkın

Danışman: EBRU ÖZGEN

Özet:

EKONOMİK KRİZ ORTAMLARINDA KURUMSAL İLETİŞİM KANALLARIYLA İÇ PAYDAŞLARA DÖNÜK İTİBAR YÖNETİMİ Kurumsal iletişim ve itibar yönetimi gibi iletişim perspektifli yaklaşımların önemi günümüzde gün geçtikçe artmaktadır. Bu yaklaşımların önemi sadece artmakla kalmamakta kurum yöneticilerinin gündem maddeleri arasına taşınmaktadır. Bir kurumda, üst yönetim ile birlikte kurumsal iletişim departmanının yönetmesi gereken kurumsal itibar, iç ve dış hedef kitleler nezdinde kurumun nasıl algılandığı ile doğrudan ilgilidir. Öyle ki günümüzde olumlu bir itibara sahip olmayan markaların ürün veya hizmetleri tercih edilmemekte, itibar yönetimine önem vermeyen kurumların hisselerine yatırım yapılmamaktadır. Türkiye geçmişten günümüze küresel ölçekli ekonomik kriz dönemlerinde, krizden etkilenen ülkelerin başında gelmektedir. Bu noktada ekonomik kriz dönemlerinde kurumların çoğunlukla dış hedef kitlelerine yönelik itibar yönetimi çalışmalarına ağırlık vermekte olduğu, iç paydaşlarından çalışanlarına dönük iletişim stratejileri geliştirme yolu üzerinde pek fazla düşünmedikleri görülmektedir. Bir kurumun temel yapı taşlarından biri iç paydaşlarından olan çalışanlarıdır. İç paydaşlara dönük kurumsal itibar yönetimi ise günümüzde üzerinde hassasiyetle durulması ve yönetimin de sahiplenmesi gereken bir konudur. Bu çalışma ile özellikle küresel olarak tüm dünyada etkileri hissedilen ekonomik kriz dönemlerinde kurumsal iletişim kanallarıyla iç paydaşlara dönük itibar yönetimi anlatılmaya çalışılmıştır. ABSTRACT REPUTATION MANAGMENT WITH CORPORATE COMMUNICATION CHANNELS FOR INTERNAL STAKEHOLDERS DURING ECONOMIC CRISIS The importance of approaches with communication perspective such as corporate communication and reputation management increases day by day. The importance of such approaches does not only increase but also carried over to the agenda items of corporate executives. Corporate reputation to be managed by the executive management and corporate communication department is directly linked to the perception of that corporation by internal and external target groups. To the extent that products or services of a brand not having positive reputation are not preferred nowadays and stocks of corporations not focusing on reputation are not invested in. Turkey comes at the first affected countries of global- scale economic crisis from the past periods to present. At this point during the economic crisis, the companies often care to the reputation management for their outside target audience, usually they don’t think to develop communication strategies for their employees. Fundamental stones of a corporation are its internal stakeholders, namely the employees. Today, corporate reputation management focused on internal stakeholders is a subject that should be underlined sensitively and should be embraced by the management. This study explains the reputation management focused on internal stakeholders by using corporate communication channels especially during economic depression periods experienced globally all around the world.