Transmedya markalama ve etkileşimli reklam ilişkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ALİ KARPUZ

Danışman: EMEL KARAYEL BİLBİL

Özet:

Müşteri odaklı pazarlama yaklaşımının sonucu olarak ortaya çıkan yeni markalama anlayışında, müşteri beklentisini dikkate almak ve iki yönlü iletişimi sağlamak önem kazanmıştır. Bununla birlikte teknolojik gelişmelerin ışığında gelişen yeni medya araçlarını da kapsayacak şekilde bir medya tercihi gerekli olmuştur. İşletmelerin bu ihtiyaçlarını karşılamak üzere transmedya markalama ve etkileşimli reklam etkili çözümler olarak karşımıza çıkmaktadır. Transmedya markalama yapısı gereği birden fazla medya aracı kullanmayı gerektirmektedir ve tüketicinin katılımına ihtiyaç duymaktadır. Etkileşimli reklam ise tüketicinin marka ile iki yönlü iletişim kurabilmesine olanak tanımaktadır. Bu iki uygulama bir arada tercih edildiğinde ayrı sahip oldukları özellikler ile birbirini tamamlayıcı etki göstermektedir. Bu sayede hem yeni medyayı da kapsayan bir medya tercihi, hem de müşterinin beklentisi iletmesine izin veren bir markalama gerçekleştirilmektedir. ABSTRACT In the new branding way, as a conclusion of customer oriented marketing approach, to care customer expectations and bilateral communication got importance. In additon, a media desicion that involves new media tools became necessary in the light of technological developments. Transmedia branding and interactive advertisement are effective solutions fort these needs of companies. Because of its structure transmedia branding needs to use more than one media channel and participation of the customer. Interactive advertisement allows brand to communicate with customer in a bilateral way. These two marketing tools can complete each other when they are used together. So it becomes possible to make a branding campaign that has a media desicion that involves new media channels and allows customers to tell their expectations.