Türkiye'de sosyal medya ve futbol etkileşimi bağlamında değişen taraftar profili : vole uygulaması örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Ersin Şiyhan

Danışman: ALİ MURAT KIRIK

Özet:

İnsanlık tarihi boyunca bireylerin ve toplumların hayatında önemli bir yer teşkil eden spor, teknolojinin gelişmesi, kitle iletişim araçlarının çoğalması ve internet kullanımının yaygınlaşmasıyla önemli bir noktaya gelmiştir. Özellikle son 100 yılda ortaya çıkan ve küresel bir olgu haline gelen futbol ise dünyanın en çok ilgi gören spor dallarının başında gelmektedir. Futbol, yaygınlaşan sosyal medya ağları sayesinde tüm dünyada milyarlarca insanın etkileşim yapmasına olanak sağlamaktadır. Bu çalışmada, Türkiye’de futbolla ilgilenen tarafların (kulüp, taraftar, medya vs...) sosyal medyada birbirlerini karşılıklı olarak nasıl etkilediklerinin üzerinde durulmuş ve yaygın bir şekilde kullanılan ‘Vole’ adlı sosyal medya uygulaması incelenmiştir. -------------------- Sport makes an important impression in both personal and social life during history and it has come to an important point after technologic development, increasing mass media and widespreading internet usage. Especially football is one of the most popular sport in the world which emerged the last 100 years and has become a global fact. Football provides oppurtunity to make interaction among billions of people all over the world by social media networks. At the beginning of these social media networks, surely comes Social Media. In this Project, it has been emphasized how the supporters who are interested football in Turkey and social media interact with each other mutually and widely used application Vole has been reviewed.