Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Simge Kurban
Danışman: EBRU ÖZGEN
Özet:SİYASAL İLETİŞİM AÇISINDAN SEÇİM KAMPANYALARININ YÜRÜTÜLMESİ SÜRECİNDE YAZILI VE GÖRSEL İLETİŞİM UNSURLARININ ROLÜ- 19 NİSAN 2009 KIBRIS GENEL SEÇİMLERİ SÜRECİNDE UBP ÖRNEĞİ Siyasal iletişim sürecinin yönetilmesi aşamasında siyasal iletişim kampanyaları, siyasal partilerin seçmenlerle iletişim kurması sürecinde en önemli öğelerden biridir. Siyasal iletişim kampanyaları, karşımıza ağırlıklı olarak seçim kampanyaları şeklinde çıkmaktadır. Seçim kampanyaları, partilerin söylemlerinin, programlarının, amaç ve hedeflerinin hedef kitleye ulaştırılması aşamasında çok önemli bir görev üstlenmektedir. Seçim kampanyalarının seçmenlere ulaşması aşamasında kitle iletişim araçları devreye girer. Yazılı ve görsel iletişim unsurları, kampanya mesajlarının hedef kitleye ulaşmasında önemli bir görev görür. Siyasal iletişimi yönetme sürecinde önemli bir unsur olan seçim kampanyalarının, hedef kitleye ulaşma aşamasında yararlandığı kitle iletişim araçlarının önemini ortaya çıkartmak bu çalışmanın temel amacıdır. Bu amaca yönelik olarak da seçim kampanyalarının iletişim sürecinde yararlandığı yazılı ve görsel iletişim unsurları irdelenmiştir. Çalışma kapsamında, 19 Nisan 2009 Kuzey Kıbrıs Genel Seçimleri’nde Ulusal Birlik Partisi’nin seçim kampanyası sürecinde yazılı ve görsel iletişim unsurlarından ne şekilde yararlandığı ele alınmıştır. Anahtar Sözcükler: Siyasal iletişim, Seçim kampanyaları, Yazılı ve görsel iletişim unsurları FROM THE PERSPECTIVE OF POLITICAL COMMUNICATIONS, ROLE OF TEXTUAL AND VISUAL COMMUNICATION ELEMENTS IN THE PROCESS OF ELECTION CAMPAIGNS: THE SAMPLE OF UBP AT THE 19TH OF APRIL, 2009 CYPRUS GENERAL ELECTION ABSTRACT During the management of the political communication, political campaings are one of the most significant instruments that are used by the political parties in the process of communicating the electorate. Political campaings are mostly election campaings. Election campaings take an important role in the process of clarifying the party expressions, programmes, objectives and aims to the target population. In the period of political campaings reaching electorate mass media step in. Textual and visual communication instruments have an important role in the process of conveying political party’s messages to the target population. The main objective of this study is to bring out the importance of the mass media used in the process of reaching the target population during the election campaings which are important in the political communication management. For this purpose, the textual and visual communication elements that are used in the election campaings are examined. The effects of using textual and visual communication elements in the election campaing period of Ulusal Birlik Party during the 19, April 2009 elections in North Cyprus. Key Words: Political communications, Elected Campaigns, Textual and visual communication elements