Uluslararası pazarlarda yeni ürün geliştirme stratejisi açısından rekabet avantajı ve türk ev tekstil sektörü üzerine bir uygulama


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SÜREYYA KUMKUMOĞLU

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

Anahtar Kelimeler : Yeni Ürün Geliştirme Stratejileri, Rekabet Avantajı, Rekabet Stratejileri, Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri ULUSLARARASI PAZARLARDA YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME STRATEJİSİ AÇISINDAN REKABET AVANTAJI VE TÜRK EV TEKSTİL SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR UYGULAMA Uluslararası pazarlarda sürekli gelişen üretim ve haberleşme teknolojileri işletmelerin ve genel olarak tüm sektörlerin üretim süreçleri değişmektedir. Bilgiye ulaşma kolaylaşırken rekabetin koşulları ağırlaşarak devam etmektedir. Değişen makro ve mikro çevre faktörleri karşısında firmaların faaliyetlerine başarı ile devam edebilmeleri için, bu değişime duyarsız kalmadan yerel pazarların ve ulusal sınırlar ötesindeki pazarların koşullarını da gözetmeleri gerekmektedir. Böylesi bir ortamda işletmeler yeni ürün geliştirme süreçlerini rekabet avantajı yaracak fırsatlar olarak görebilmektedirler. Bu çalışma ile uluslararası pazarlarda yeni ürün geliştirme stratejisi açısından rekabet avantajı yaratılması anlatılmaya çalışılmıştır. Araştırma bölümünde Türk ev tekstil sektörü üzerine bir araştırma yapılmış ve çoklu regresyon analiz aracılığıyla bu araştırma ifade edilmiştir. Key Words :New Product Development Strategies, Competitive Advantage, Competitive Strategies, Entry Strategies for Global Markets NEW PRODUCT DEVELOPMENT STRATEGIES AS A COMPETETIVE ADVANTAGE IN INTERNATIONAL MARKETS AND A RESEARCH ON TURKISH HOME TEXTILE SECTOR Development of new production and communication technologies in international markets make to change production process of companies and generally all industrial sectors. It becomes easy to get knowledge as well competition becomes hard. Not be far from changes companies need to control micro and macro environments to be successful in international and local markets. For success, new product development process becomes an opportunity for competitive advantage of a company. On that study, we manage to tell new product development strategies as a competitive advantage in international markets. On the research of study we manage to investigate Turkish home textile sector by using multi regression analysis model.