Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2019
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: Kemal Onur Pıçakcı
Danışman: ZEYNEP YELDA KADIOĞLU
Özet:Sosyal medya ve internet teknolojilerinin gelişimi ile birlikte enformasyon küresel bir boyut kazanırken, kullanıcılar artık tükettiklerini üreten daha katılımcı bir konuma erişmiştir. Bu çalışmada “Kitle” kavramının tanımı, psikolojisi ve özellikleri araştırılarak, kitlelerin yeni medya araçları ile “Kitle Kaynak” (Crowdsourcing) kullanımına yönlendirildiği uygulamalar ele alınacaktır. Kavramının günümüze kadarki gelişimi, geleneksel medya araçlarına entegrasyonu, yeni medyada uygulama alanları ve medya işletmeleri tarafından kullanım yöntemleri medya ekonomisi bağlamında değerlendirilen konu ve küresel örneklerle anlatılmıştır. İzleyici-okur kitlesinin de haber üretim ve dağıtım süreçlerine dâhil olması ile birlikte medya ekonomisi ve etik bağlamında birçok görüş ve tartışmalara da yer verilmiştir. Pazarlama ve iletişim teknolojindeki değişimler sonucunda Kitle Kaynak Kullanımı, medya dışı birçok sektör işletmeleri tarafından da inovasyon amacı ile kullanılmış ve yeni iş modelleri yaratılmasını sağlamıştır. Bu faaliyetler tez çalışmasında iç ve dış kaynak yöntemleriyle iki aşamada incelenmiş olup, işletmeler açısından avantajları, dezavantajları, uygulama örnekleri, kurum içi çalışan motivasyonu ve müşterilerin ürün ve hizmetler karşısındaki memnuniyeti açısından sağladığı kazanımlar ile aktarılmıştır. -------------------- As social media and internet technologies are improving, informatics acquires a global scale and the users have become participatory individuals who produce what they consume. In this dissertation, we will search the definition, the psychology and the properties of the “Crowds” concept and address the practices that the crowds are driven to use “Crowdsourcing” via media tools. The development of this concept, the integration with the traditional media, the application areas in the new media and the usage methods of media organizations are explained by issues and global examples evaluated within the context of the media economy. With the integration of audience and readers with news production and distribution processes, many opinions and discussions have also emerged within the context of media economy and ethics. As a result of the changes in marketing and communication technologies, Crowdsourcing was used also by many non-media enterprises for the purpose of innovation and ensured to new business models be created. These activities were examined in two stages with internal and outsourcing methods in this dissertation and were conveyed through the advantages and disadvantages for enterprises, the practice examples, the in-house employees’ motivation and the achievements offered in terms of customer satisfaction with the products and services.