Şangay'ın (Çin) PISA başarısını sağlayan unsurlara ilişkin Türk öğretmen görüşlerinin incelenmesi


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2017

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: RESUL BALTACI

Danışman: AYŞEN BAKİOĞLU

Özet:

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (The Organisation for Economic Co-Operation and Development - OECD) tarafından geliştirilen ve İngilizce’deki adının (Programme for International Student Assessment) ilk harflerinden oluşturulmuş adıyla PISA olarak ifade edilen Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı,1997'den itibaren üç yılda bir 15 yaşındaki öğrencilerin bilgi ve becerilerini sınayarak dünya çapında eğitim sistemlerinin değerlendirilmesini sağlamaktadır. Matematik, fen ve okuma alanlarında yapılan PISA sınavları, yalnızca bilgi düzeyini ölçen sınavlar olmayıp, öğrencilerin gerçek yaşam koşullarında bilgileri ne ölçüde kullanabildiklerini belirlemektedir. Bu yönüyle de, her katılımcı ülkeye, hem öğrencilerini ne kadar etkili eğittiklerini göstermekte hem de kendilerini diğer ülkelerle karşılaştırma imkânı vermektedir. ABSTRACT PISA (Programme for International Student Assessment Test) developed by OECD (The Organisation for Economic Co-Operation and Development) has been implemented triennially since 1997 to evaluate worldwide education systems by testing knowledge and skills of 15-year-old students. PISA tests of mathematics, science and reading not only test students’ level of knowledge but also to what extent they can use that knowledge in real life situations. Thus, it lets every participating nation/economy both check how effectively they educate their students and compare themselves with other participants.