İtibar yönetiminde kriz iletişiminin önemi ve THY ile Atlasjet örneklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: GÜNEŞ ÖZKAN

Danışman: EMEL KARAYEL BİLBİL

Özet:

İTİBAR YÖNETİMİNDE KRİZ İLETİŞİMİNİN ÖNEMİ VE THY İLE ATLASJET ÖRNEKLERİNİN KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ Rekabetin hızla artığı küresel dünyada, markalar da benzerleri arasından sıyrılıp, hedef kitlelerinin gözünde en önde konumlanmak istemektedirler. Bu amaç doğrultusunda markaya yapılan yatırım sadece finansal boyutta sınırlı kalmamaktadır. Rekabetçi dünyada bir şirketin konumlandırılmasında etik, şeffaflık, itibar, kalite gibi görülemeyen ancak algılanan değerler ön plana çıkmakta ve kurumun hedef kitlelerce tercih edilebilirliğine katkıda bulunmaktadır. Kurumlar özellikle kriz dönemlerinde zedelenebilecek ve kendilerine değer kattığını düşündükleri itibarlarını korumada ve yönetmede, günümüzde hızla gelişen iletişim tekniklerini kullanmaktadırlar. Bu çalışmada kurumların krizleri etkili iletişim stratejileriyle nasıl atlatabilecekleri ve dolayısı ile ortaya çıkacak pozitif durumun kurumsal itibara olan katkısı anlatılmaktadır. Bir şirketin, kriz döneminde finansal kayıpları çok olsa da güçlü bir itibarı varsa yeniden yapılanma sürecinde çok çabuk toparlanacak ve ayakta kalabilecektir. Çalışmanın uygulama bölümünde ise, sivil havacılık sektöründen belirlenen havayolu firmalarının, kriz dönemlerinde iletişimi nasıl kullandıkları ve bu sayede itibarlarına yaptıkları katkılar karşılaştırmalı olarak incelenmektedir. Keyword : Crises Management, Crises Communication, Crises, Reputation, Reputation Management, Civil Aviation, THY, Atlasjet ABSTRACT IMPORTANCE OF CRISIS COMMUNICATION IN REPUTATION MANAGEMENT AND COMPARATIVE ANALYSIS OF THY AND ATLASJET In the global market with increasing competition, the brands intend to become distinguished among the others and to be in the forefront in the eyes of their target market. Within the direction of this purpose, investment made in the brand is not only limited with financial aspect. In positioning a company within a competitive world intangible, but perceivable values such as ethic, transparency, reputation and quality become prominent, and contribute to preferability of the company by the target market. Today companies use rapidly advancing communication techniques for protecting and managing their reputation, which can be damaged particularly during crisis periods and which they think to add value. In this study, how the companies can overcome crises with effective communication strategies and the contribution of positive situation to arise therefore on corporate reputation are explained. Although a company suffers from great financial losses during a crisis period, if it has a strong reputation, it can easily recover and sustain during restructuring process. And in the implementation section of the study, a comparative analysis will be made on the way that selected airlines from civil aviation sector used communication during crisis periods, and the reputation contribution it resulted in.