Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2008
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SEDAT ALAN
Danışman: İSMAİL HAKKI ARMUTLULU
Özet:Bu çalışmada Pazarlama Araştırmalarında kullanılan Çok Boyutlu Ölçekleme Yönteminde bir prosedür geliştirilerek sonuçların değerlerdirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Metrik ve Non-Metrik yöntemler, işleyişleri ve çıktıları incelenmiştir. Bir bilgisayar programı geliştirilmiştir. Yöntemin amaç fonksiyonlarıyla programın etkinliği belirlenmiştir.Yöntemde daha iyi sonuçların elde edilmesi için nelerin gerekli olduğu tartışılmıştır. ABSTRACT MULTIDIMENSIONAL SCALING METHOD AND AN APPLICATION In this study , It has been aimed devoloping a procedure and assessing results of Multidimensional Scaling Method used in Marketing Research. On this purpose, Metric and Non-Metric Methods , calculation steps and outputs have been studied. A computer program has been devoloped. Efficiency of the program has been determined with objective functions of the method. For the purpose of obtaining better results , what are necessary have been discussed.