Değer beklenti kuramı bağlamında halkla ilişkiler mesleği : halkla ilişkiler bölümü öğrencileri üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Gül Ağcagül

Danışman: ZEYNEP FİLİZ PELTEKOĞLU

Özet:

Bu çalışmada Halkla İlişkiler sektörü kapsamında verimlilik artışı ve sürdürülebilir etkin bir başarının mümkün olup olmadığı İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler birinci ve son sınıf öğrencileri üzerinde değerlendirilmiştir. Değerlendirme yapılırken Vroom’un Değer Beklenti kuramı ve ölçeklere konu olan motivasyon kavramı analize dâhil edilmiştir. Çalışmanın birinci bölümünde motivasyon kavramı açıklanmıştır. Teorik çerçevesi, özellikleri ve kuramları tanımlanmış bir sonraki bölüm için gerekli hazırlıklar tamamlanmıştır. Özellikle güdülenme üzerinde durulmuş ve kuramları incelenmiştir. İkinci bölümde halkla ilişkiler kavramı ele alınmıştır. Çalışmanın konusu itibariyle eğitim süreci ve sektörel beklentiler incelenmiştir. Bu incelemeler yapılırken geçmiş ve şimdiki değerler kıyaslanmıştır. Halkla ilişkilerin fonksiyonları ve etki alanları açıklanmıştır. Çalışmanın son ve ekonometrik analizinin yapıldığı kısmında değer beklenti kuramı ve motivasyon ölçeği kapsamında İstanbul’da bulunan İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler 1 ve 4. sınıf öğrencilerine mesleki beklentilerini karşılaştırmak amacıyla anket uygulanmıştır. -------------------- In this study, within the scope of the public relations industry to increase productivity and sustainable success is possible whether the first and last grade students of the Faculty of effective communication public relations were assessed. Carrying value expectation theory of motivation concept which is the subject of assessment and scales were included in the analysis. In the first part of the study the concept of motivation is explained. The theoretical framework, features and build-for the next chapter defined the necessary preparations have been completed. Especially focused on motivation and the theories are also examined. The second section the concept of Public Relations, researched and investigated. The subject of the study as examined the properties of the lower branches and in the İndustry. This review was to determine the values of the past and present. In the affected areas and functions of public relations are described. The last part of the study and econometrics theory and motivation analysis is done where the expectation value of the scale in the scope of Business Administration students of the Faculty completed the questionnaire.