Turizm tantımında kültür turizminin yeri İstanbul üzerine bir uygulama


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BİRGÜN SUBAŞILAR

Danışman: NESİME MELDA CİNMAN

Özet:

TURİZM TANITIMINDA KÜLTÜR TURİZMİNİN YERİ İSTANBUL ÜZERİNE BİR UYGULAMAxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office Kültür turizmi popülerliği hızla artan bir turizm çeşididir. Uygarlıklara ev sahipliği üç imparatorluğa başkentlik yapan İstanbul kültür turizmi açısından zengindir.Fakat İstanbul sahip olduğu zenginliğe rağmen değerlendirilememektedir. İstanbul’un uluslarası tanıtımı İstanbul’u turizmde üst sıralara taşıyacaktır. Tanıtım rekabetin, ekonomik ve sosyal getirinin yüksek olduğu turizm sektöründe potansiyel turistin dikkatini çekecek farkındalık yaratma, bilgi vermek gibi etkinliklerde bulunarak destinasyon hakkında imaj yaratmak, tercih nedeni olmak amacıyla kullanılan teknikleri kapsar. Bu araştırmanın amacı İstanbul için yapılan turizm tanıtım çalışmaları ve bunların etkinliğini araştırarak ulaşılan sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunmak ve İstanbul’un kültür turizminin gelişmesine katkı sağlamaktır. Anahtar Kelimeler: İstanbul, kültür turizmi, tanıtım CULTURAL TOURISM INTOURISM PUBLCITY A RESEARCH ON ISTANBUL ABSTRACT Cultural tourism is a kind of tourism increasing its popularity. İstanbul has got rich cultural potential because it hosted a lot of civilizations and was the capital of three empires. However, its potential cannot be utilized because of its insufficient international publicity. Publicity includes techniques used in order to create an image of a destination and to be preferred, by doing activities such as giving information and creating differences which will attract tourists’ attention in tourism sector which has important economic and social benefits. The aim of this study is to give suggestions on development of cultural tourism of İstanbul by researching the publicity activities of İstanbul and utilising the results of this study. Key words :İstanbul, cultural tourism, publicity