Türk Bankacılık Sisteminde alternatif dağıtım kanalları (Elektronik Bankacılık) hizmetlerinin riskleri ve denetimi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Seyit Ahmet Işkın

Danışman: RAHMİ DENİZ ÖZBAY

Özet:

Bilgisayar ve internet teknolojilerinde yaşanan gelişmeler kurum ve kuruluşların iş süreçleri, iş ilişkileri ve bilgi akış sistemlerine yeni bir görünüm kazandırmıştır. Bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin en yoğun hissedildiği sektörlerin başında bankacılık gelmektedir. Bankacılık sektörü gelişen teknoloji ile birlikte, temel fonksiyonlarını yeni ürün ve hizmetlerle yürütür hale gelmiştir. Günümüzde, teknolojinin şekillendirdiği bankacılık sektörü, hizmetlerini ağırlıklı olarak alternatif dağıtım kanalları üzerinden sunmaktadır. Hız, yaygınlık, güvenilirlik, erişilebilirlik, gizlilik, kişiye özgü olma özelliği bankalarda öncelikli hizmet standardı niteliğindedir. Bu standartların sağlanabilmesinde ise; teknolojinin etkin, yaygın ve kontrol edilebilir bir şekilde kullanımı, vazgeçilmez bir öneme sahiptir. Elektronik bankacılık hizmetlerinin paydaşları için getirdiği fırsatların anlamlı bir değere dönüşmesi, taşıdığı risklerin ve fırsatların farkındalığının sağlanması ile mümkün olacaktır. Küresel nitelikte bir sektör olan bankacılık, ancak; küresel tekniklerle (bilgi teknolojileriyle) işletilebilecek ve küresel standartlarla (bilgi teknolojilerinin kontrolü) ile yöneltilebilecektir. ABSTRACT The developments in information and computer technologies has transformed the business relations, business processes and information flow systems. Banking industry is at the forefront of these developments. With the advancement of new technology, banking industry has been carrying out its operations with new products and services. Today, technology shaped banking sector, provides its services services mainly through alternative distribution channels. Speed, prevalence, reliability, accessibility, privacy are specific features of the quality standard in banks. These standards are provided by the effective use of technology. Electronic banking services that bring opportunities for stakeholders can only be turned into meaningful value when awareness about the risks and opportunities are provided.Banking sector, which is a global sector, can only be administered by the use of global technologies.