Türk televizyon yayıncılığında gastronomi dünyasının yeri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon ve Sinema Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: CEM KURTÇU

Danışman: ŞEYDA BARLAS BOZKUŞ

Özet:

TÜRK TELEVİZYON YAYINCILIĞINDA GASTRONOMİ DÜNYASININ YERİ Gündelik hayatın vazgeçilmez unsurlarından biri haline gelen televizyon, pek çok farklı alanı konu edebilmektedir. Bu alanlardan bir tanesi de gastronomidir. Bünyesinde barındırdığı anlam, sembol ve çağrışımlar ile sosyal bir konu olan gastronomi iletişimsel unsurlara da sahiptir. Bu noktada televizyon ile gastronominin kesişimi, oldukça ilgi çekici ve diğer program türlerinden farklı özellikler içeren bir alan olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de gastronomi içerikli televizyon programlarının ortaya çıkışı, yapım ve yayın süreci, diğer program türlerinden ayrılan yanları, yoğun ilgi görmesi ve televizyon ile ilişkili bir konu olarak gastronominin çağrıştırdığı sosyal konulara yer verilmeye çalışılmıştır. Çalışma boyunca çeşitli kaynaklardan yararlanılmış, bunun yanı sıra meslek profesyonelleri ile yapılan kişisel görüşmeler ve arşiv taramaları neticesinde ortaya çıkan bulgulara da yer verilmiştir. Anahtar Kelimeler: Televizyon Programı, Televizyon Programı Yapım ve Yayını, Gastronomi, Yemek Kültürü, Yemek Programları. INFLUENCE OF GASTRONOMY WORLD IN THE TURKISH TELEVISION BROADCASTING ABSTRACT Television, as one of the indispensable elements of daily life, can give place to a lot of different topics. One of the these topics is gastronomy. Gastronomy is a social subject with it’s meanings, symbols and associations and it has communicational factors same time. Because of that intersection of television and gastronomy become an interesting area. Television programs which are content gastronomy have different specialities from other television programs. In this study, it is aimed to explain that the history of gastronomy programs in Turkish television sector, reasons of these program’s attractions, these program’s production and broadcasting process and gastronomic associations in social, economic and cultural fields. In the duration of the research, it is benefited from different sources. It is given place to findings which are taking from some interviews and archive quests. Key Words: Television Program, Production and Broadcasting, Gastronomy, Food Culture, Cooking Program.