Deniz Kuvvetleri Komutanlığı için etkin bir halkla ilişkiler konseptinini teori ve metodolojisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Murat Mustafa Çalgın

Danışman: EBRU ÖZGEN

Özet:

Günümüzde özellikle kurumların, firmaların ve işletmelerin “güvenilir bir kimlik oluşturma” ve hedef kitlelerde olumlu imaj yaratmaya ağırlık vermeleri, kurumsal kimlik oluşumunda “güven” faktörünü ve bu kapsamda yapılacak araştırmaları önemli hale getirmiştir. TSK’nin Türk Milleti nezdinde güvenilirliğine bakıldığında kurum ve kuruluşlar sıralamasında her zaman ön sıralarda yer aldığı görülmektedir. Bu sürekliliğin sağlanmasına etki eden faktörlerden biri de halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetleridir. Türk Silahlı Kuvvetleri halkla ilişkiler ve tanıtım faaliyetlerinin temel unsurları, muhtemel olumsuz propagandaları dengeleyecek, TSK’nin imajını etkileyecek, yanlış değerlendirme ve şartlanmaları ortadan kaldırıp yerine doğruları yerleştirecek, halkın sevgi, saygı ve güvenini en yüksek seviyede tutacak, arzu edilen hedeflere eksiksiz ulaşılabilmesi için, birbirini etkileyecek siyasi, ekonomik, kültürel ve sosyal fonksiyonları bir bütün olarak ele alacak ilkeleri ihtiva edecektir. Kamuoyu desteğine sahip olmak, kurum ya da kuruluşların başarılarına ve imajlarına doğrudan tesir eden bir husustur. Bu desteğin sağlanabilmesi için halkın doğru ve zamanında bilgilendirilmesi gereği vardır. Burada önemli olan nokta halkın doğru bilgilendirilmesidir. Kamuoyu desteğini kazanmak ve kamuoyunun yanlış bilgilendirilmesine engel olmak maksadıyla proaktif bir halkla ilişkiler ve tanıtım politikası izlenmesinde fayda vardır. Halkın Silahlı Kuvvetlere olan güvenini sağlamak için de halkla sıkı bir ilişki kurmak zorunluluğu vardır. Silahlı kuvvetlerin gerçek sahibi millet olduğuna göre, millet ordusuyla neler yapabileceğini açık olarak bilmeli ve ona güvenmelidir. Milli davalarda isabetli kararlar almak bunu bağlıdır. ABSTRACT Nowadays, especially of institutions, firms and enterprises, "tried to create an identity" and the audience in giving weight to create a positive image, corporate identity in the formation of "trust" factor and this will be done in the scope of research is important to make. An examination of the reliability of the Turkish nation before TAF institutions and organizations, where the ranking is seen in the front row at all times. This is one of the factors affecting the continuity of providing the public relations and promotional activities. Turkish Armed Forces' public relations and promotional activities of the key elements, potential negative propaganda will balance, TAF will affect the image, incorrect assessment and conditions eliminate the right place rather than make the people's affection, respect and trust at the highest level to hold the desired goals to achieve complete, affect each other, political, economic, cultural and social functions will be handled as a whole will contain principles. To have public support, institution or organization directly affects the success and image is a point. This support of the people to ensure accurate and timely information is required. The important point here is to inform the public properly. To win public support and public opinion to be incorrect information to prevent a public relations and promotional purposes proactive policy monitoring is useful. Public confidence in the Armed Forces to ensure that the public has the obligation to establish a tight relationship. Armed forces according to the real owner of the nation, people can do what the army described as a must know and should trust him. National decisions on cases that depend on accurate.