Yeni bir kurumsal iletişim aracı olarak bloglar ve Türkiye'deki yönetici blogları üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Gazetecilik Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: YELİZ ÖZ

Danışman: NECMİ EMEL DİLMEN

Özet:

YENİ BİR KURUMSAL İLETİŞİM ARACI OLARAK BLOGLAR VE TÜRKİYE’DEKİ YÖNETİCİ BLOGLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Bu çalışma, kurumsal iletişim departmanlarının her geçen gün daha da önem kazandığı günümüz dünyasındaki yöneticilerin blog kavramına yaklaşımlarını incelemekte, konunun derinliğini iş dünyasının görüşleri ve akademik yaklaşım ile bir araya getirmeye çalışmaktadır. İş dünyası açısından kurumsal iletişim departmanlarının sosyal medya ile entegrasyon kurmaya çalıştığı bu dönemde, yeni iletişim ortamlarında aktif bir oyuncu olmaya çalışarak kurumsal iletişim kavramının anlamını daha farklı bir noktaya taşıdığını görmekteyiz. Bu bağlamda, internet günlüğü olarak bilinen bloglar, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yöneticilerin görüş, düşünce, yorum ve önerilerini kişisel olarak ifade etmelerine imkan tanımaya başlamıştır. Bu çalışma kapsamında da, Türkiye’de ulusal ve uluslar arası şirketlerde yönetici olarak çalışan 9 yönetici yüz yüze ve elektronik posta aracılığı ile mülakatlar yapılmış, konuya derinlik kazandırılmaya çalışılmıştır. BLOGS AS A NEW CORPORATE COMMUNICATION TOOL: A STUDY ON THE EXECUTIVE BLOGS IN TURKEY A weblog, or blog, a combination of “web” and “logbook”, is a website in the form of a diary with frequently updated entries that are posted regularly. Additionally, they often contain links to other websites and blogs so the reader can quickly find news, information and opinions on a specific topic. A blog can be kept by an individual or by a group of people. All weblogs taken together make up the blogosphere. Due to the increasing importance of corporate communication departments in todays world this study is trying to analyze the CEO and managers approach towards new media and blogs. In this thesis, we, interviewed 9 managers online and face-to-face to elaborate on this topic.