Kurumsal sosyal sorumluluğun kurum imajına etkisine yönelik bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: TANER TAŞKIRAN

Danışman: EMEL KARAYEL BİLBİL

Özet:

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUĞUN KURUM İMAJINA ETKİSİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA İşletmelerin en önemli konularından biri haline gelmiş olan kurumsal sosyal sorumluluk, örgütler ile paydaşların beklenti ve çıkarlarının, dengeli bir biçimde karşılanabilmesini öngörmektedir. Günümüzde kurulan işletmeler sosyal sorunlara karşı da sorumluluk üstlenilmesi gerektiği düşüncesi ile yeni sorumluluklar yüklenmişlerdir. Kurumsal Sosyal Sorumluluk kampanyalarının, işletmelerin kurumsal imajını güçlendirme, marka bağlılığı oluşturma, reklam aracı olma, çalışanların örgütsel bağlılığını güçlendirme gibi uzun vadeli pek çok getirileri olmaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk kampanyaları, halka gönül bağı oluşturması ve tüketici davranışlarını etkilemesi açısından da önemli bir strateji olarak görülmektedir. Bu çalışma, kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarının kurumsal imaja etkisini araştırmak amacıyla gerçekleştirilmiştir Bu amaç doğrultusunda anketimize katılım gösteren Cevahir Alışveriş Merkezi Turkcell mağazası müşterilerinin konu ile ilgili görüşleri alınmış ve anket sonuçları SPSS 18 programında değerlendirilmiştir. ABSTRACT A STUDY OF THE EFFECT OF CORPORATE IMAGE OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY Businesses, which has become one of the most important issues of corporate social responsibility, expectations and interests of organizations and stakeholders, provides for a balanced manner. Established businesses should undertake responsibility for social problems of today against the new responsibilities with the idea of sin. Corporate Social Responsibility campaigns, corporate image, strengthen businesses, create brand loyalty, advertising tool, being, organizational commitment to the empowerment of employees as well as long-term benefits are many. Corporate social responsibility campaigns, and create public bond of love is seen as an important strategy in terms of effect on consumer behavior. This study was carried out to investigate the effect of corporate social responsibility campaigns, corporate image in line with this objective that participated in our survey, the views of Istanbul Congress Center Turkcell shop customers and the survey results were evaluated using SPSS 18 program.