İnsan kaynakları yöneticilerinin yetkinliklerinin diğer çalışanların örgütsel bağlılığına etkisi: Bir banka örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: EVRİM ÖZTÜRK ÖVER

Danışman: REFİKA BAKOĞLU

Özet:

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİCİLERİNİN YETKİNLİKLERİNİN DİĞER ÇALIŞANLARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞINA OLAN ETKİSİ İnsan kaynakları, günümüz bilgi toplumu içindeki örgütlerde en önemli değerin kaynağı olarak kabul edilmeye başlanmıştır. Etkili insan kaynakları yönetimi örgütler arasındaki farkı oluşturan unsurlardan olduğu anlaşılmış olup buna göre geçmişte sadece operasyonel sorumlulukları yüksek ve üst yönetim tarafından alınmış olan kararlara uyum sağlayan bir İK varken, şimdi üst yönetimin stratejik kararları alma aşamasında yönetimin yanında yer alacak ilişki yönetimi yapacak ve örgüt bağlılığını arttıracak stratejiler geliştirebilecek bir İK ihtiyacı ortaya çıkmaya başlamıştır. Geçmişte İK yöneticilerinden beklentiler ile günümüzdeki beklentiler birbirinden çok farklıdır. Bu beklentileri karşılayabilmek için İK yöneticilerinin farklı yetkinliklere, becerilere sahip olmaları beklenmektedir. İnsan kaynakları yöneticilerinin sahip olduğu yetenekler ve yetkinlikler yönetsel başarısını da etkilemektedir. İletişim yönü ve yönetsel becerileri güçlü, liderlik vasıflarına sahip İK yöneticilerinin görevlerinde başarılı olacakları düşünülmektedir. Bu doğrultuda bu çalışmada, İK yöneticilerinin yetkinliklerinin diğer çalışanların örgütsel bağlılığına olan etkisi üzerinde durulmuştur. Çalışma kapsamında finans sektöründe bir bankada araştırma gerçekleĢtirilerek İK yöneticilerinin yetkinliklerinin diğer çalıĢanların örgütsel bağlılığına etkisi bulunduğu ve üst düzey yetkinliklere sahip bir insan kaynakları yöneticisinin çalışanların örgüte bağlılığını arttırma yolunda önemli katkısı olduğu sonucuna varılmıştır. Anahtar kelimeler: İnsan Kaynakları Yöneticileri, İK yetkinlikleri, Örgütsel bağlılık 2 ABSTRACT THE EFFECT OF COMPETENCY OF HR MANAGERS' ON THE ORGANIZATONAL LOYALTY OF EMPLOYEES Human Resources, form the most important value within organizations in today‟s knowledge society. Effective HR Management, has became an element that creates difference between organizations. Formerly, there was a perception that, HR only carries out a mass operational duty and only works in accordance with top management‟s decisions. However, nowadays, this perception changed with a need about HR that will take place with top management during strategic decisions, will carry out relation management and increase organizational loyalty. Today, expectations from HR Managers is different from past. To meet these expectations, HR Managers should have various competencies and abilities. Competencies and abilities of HR Managers also effect their managerial success. The HR Managers that have strong communication and managerial skills and have leadership characteristics are much more successfull in their jobs. In this concept, the effects of HR Managers‟ competencies over other employees‟ organizational loyalty is examined in this study. One of the banks in the finance sector is researched and in consequence of this study, it is found out that, competencies of HR Managers have an effect over employees‟ organizational loyalty and an HR Manager whose competencies are at a high level, has an important contribution to increase employees‟ organizational loyalty Key words: Human Resources Managers, HR Competencies, Organizational Loyalty