Kurumsal itibarın oluşmasında sanat sponsorluğunun yeri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Selçuk Tavlak

Danışman: EBRU ÖZGEN

Özet:

KURUMSAL İTİBARIN OLUŞTURULMASINDA SANAT SPONSORLUĞUNUN YERİ Son yıllarda küreselleşme adı verilen sermaye ve ekonomik piyasalarda yaşanan değişim, başta iletişim ve bilgi teknolojileri alanları olmak üzere birçok alanda köklü değişikliklerin yaşanmasına neden olmuştur. Yaşanan değişimler kurumların sosyal ve ekonomik politikalarını da etkilemiş, ekonomik anlamda yaşanmaya başlanan rekabet ve farkındalık yaratma çabaları hedef kitlelerle daha fazla iletişim kurmaya ve halkla ilişkiler çalışmalarına daha fazla ağırlık verilmesine ortam hazırlamıştır. Yaşanan değişimler kurumsal itibar, marka değeri, imaj gibi kavramların hayatımıza girmesine ya da önemini arttırmaya başlamasına zemin hazırlamıştır. Kurumlarda etkin bir halkla ilişkiler yöntemi olan sponsorluk kavramı çerçevesinde sanat alanına yatırımlar yaparak, sanatın saygınlık ve değer gibi içinde barındırdığı unsurları, itibar yönetimleri ile birleştirerek olumlu ve geçerli bir kurumsal itibar yaratma çabaları içine girmiştirler. Bu tez çalışmasında kurumsal itibar kavramı ile sanat sponsorluğu arasındaki ilişki ortaya konmaya çalışılmıştır. ABSTRACT THE IMPACT OF ART SPONSORSHIP ON CORPORATE REPUTATION The recent changes called globalization in the capital markets and economy cause radical transformations in several fields including especially the communication and information technologies. Those transformations influence also the social and economic policies of institutions, and the economic competition lays the foundation of increasing the communication with the target audience and focusing on the public relations. They also introduce the concepts such as corporate reputation , brand equity and image into our lives. Investing in artistic works within the framework of sponsorship as an effective PR method, the institutions try to combine the value of art with the reputation administration in order to create a positive and viable corporate reputation . In this regard, this thesis examines the relationship between the concept of corporate reputation and art sponsorship.