Uçuşta halkla ilişkiler ve kabin memurları/ kabin ekibi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2002

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NERMİN ÇORMAN

Danışman: NESİME MELDA CİNMAN

Özet:

Bu tezde amaç, yolcunun uçuş emniyetini sağlamak üzere kurallara uymasını ve güvenliğini korumasının yanında, havayolu kuruluşunun tercih edilmesi için etkinlikte bulunan kabin memurunun/ekibinin, halkla ilişkiler açısından çok önemli bir görevi üslendiğinin belirlenmesidir. Kuruluş halkla ilişkileri ve kabin memurları açısından temel teşkil edecek insan özelliklerine bağlı gereksinimlerini karşılamada ortak çaba olan iletişim konuları, uygun yönleriyle ele alınmıştır. Beklentileri karşılamak üzere yapılan halkla ilişkiler çalışmaları; yöntemleri, etkileri ve araçları işlenerek, halkla ilişkilerin amaç ve işlevleri saptanmıştır. Bu işlevlerin havayollarına adaptasyonu için, uluslararası havacılık ve uçuş emniyet kuralları , organizasyonlar üzerinde durularak, insan gereksinimlerinde ve havacılıkta en önemli faktör olan güven/güvenlik/emniyetin oluşması için bilgilendirme ve sağlamanın kurallar çerçevesinde gerçekleştirildiği açıklanmıştır. Uçuş emniyet kurallarının uçuşta kuruluş adına uygulanmasını sağlayan kabin memurunun/ekibinin emniyet açısından, uçuşun safhalarına göre yolcusu, kendisi ve kabini için neler yaptığı en az detayla açıklanmaya çalışılmıştır. Hedef kitle ve / veya kesitleri gözönünde tutularak, halkla ilişkiler çalışmaları ile yolcu ihtiyaçlarını karşılamak üzere oluşturulan ürün, madde ve araçların, yolcuya sunum görevini gerçekleştiren kabin memurudur. Yolcuyla en uzun süre birlikte olan kabin memurunun, kuruluşun yolcusu için hazırladığı herşeyi, yüzyüze iletişimin oluşturduğu etkinliklerle sunarak, halkla ilişkiler çabalarının boşa harcanmamasını sağlayacağı, hatta aktif iletişimle olumsuzlukları olumlu yöne çevireği belirtilerek rolü açıklanmıştır. SUMMARY In this thesis, the goal is to follow the rules in order to provide the passengers' flight safety and also protect their security. In addition to these, the aim is to determine that cabin attendents/cabin crew undertakes a very important mission about public relations, who are effective for their airline preference. Relation topics which are the common efforts in order to prevent the needs related to the human features that will be fundamentals of airline public relations and cabin crews, are worked with their suitable aspects. The goal and functions of works of public relations, which are done in order to respond the expectations, are ascertained by penetrating the tools, methods and effects. For the adaptation of these tools, methods and effects to airlines, it is informed that the formation of trust / safety / security which are the most imported factors in human needs and aviation, considering the universal aviation, safety rules, organizations, and it is revealed the provide is done in this frame. It is tried to reveal what cabin attendent / cabin crew does for their passengers and thenselves for safety according to the flight phase, who provides the flight safety rules in the name of their airline company with least detail. The duty of presentation of products, substances and tools, which are done by works of public relationsregarding the public is revealed by cabin attendent. The role of the cabin attendent, who spends maximum time with passengers, will provide not to waste the public relations' efforts by presenting everything that his / her company prepared for passengers with the effectiveness of face-to-face relation, and even will correct the negativenesses by active relation is informed.