MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM KURUMLARININ SANAL ORTAMLARDA BİLİŞİM AYGITLARI İLE TANITIMININ GERÇEKLEŞTİRİLMESİ VE FAYDA ALGISININ ÖLÇÜLMESİ


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Elektronik ve Otomasyon Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2022

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HÜSEYİN AVNİ BATU

Danışman: Serkan Aydın

Özet:

Başta Mesleki Teknik Eğitim Kurumları olmak üzere eğitim kurumlarının tanıtılması ve bu tanıtımların kitlelerin yönlendirilmesi için en iyi ve etkileşimli bir şekilde yapılması büyük önem arz etmektedir. Tanıtımlar gerçek ortamda yapıldığı zaman fiziki mekanın uygun zamana göre ayarlanması, tanıtım yapılacak grupların ve yapacak rehberlerin uygun zamanlarının belirlenmesi, araç transferlerinin sağlanması, tanıtımda etki bırakacak enstantane ve senaryoların anında kurgulanma zorluğu, planlamada yaşanacak sıkıntılar ve bu gibi nedenlerle ek maliyet ile zaman kaygısı oluşturur. Tanıtım faaliyetlerinde web sayfası, video görüntüsü, çoklu ortam platformlarındaki reklamlar eğitim ortamlarının tanıtılmasında özellikle nüfusu yoğun ülkelerde ilave katkı sağlamaktadır. Farklı okullarda ve farklı fiziksel mekânlarda bulunan binlerce öğrenciye bir Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumunun tanıtılması çok mümkün olamamakta, kurumlar yeteri kadar bilinmediği için okul donanım ve donatımlarından, kalifiye öğretmen kadrosundan verimli bir şekilde faydalanılmamış olmaktadır. Ayrıca gelişen teknolojiye ve mevcut salgın şartlarına bağlı olarak; tanıtım ortamlarının, ders içeriklerinin zenginleştirilmesine ve sosyal platformlarda yaygınlaştırılmasına ve uzaktan eğitim faaliyetlerine de fayda sağladığı görülmektedir. Bu tez çalışmasında 360 derece kayıt yapan ve sanal/arttırılmış gerçeklik imkânı sağlayan bilişim teknolojileri kullanılarak mesleki teknik eğitim kurumlarının tanıtımı yapılacak, ders içeriklerine daha etkili ve kolay bir şekilde ulaşım imkânı sağlanacak ve bu tanıtımın öğrenciler öğretmenler ve idareciler üzerindeki fayda algısı ölçülecektir. v Yapılan bu çalışma ile Mesleki Teknik Eğitim kurumların tanıtım faaliyetlerinin kolaylaşacağı, ders takibi, uzaktan eğitim faaliyetleri klasik yöntemlerle yapılacak tanıtım faaliyetlerinden kat kat fazla öğrenci ve veliye ulaşılabileceği görülmüştür. Bütün bu çalışmalar sonucunda mesleki ve teknik eğitimi tercih edecek öğrenci ve veli sayılarının, niteliklerinin gözle görülür oranda artacağı, daha kaliteli öğrencilerin mesleki teknik eğitimi seçeceği kaçınılmaz bir gerçektir. Bu da ülkenin geleceğinde büyük rol oynayacak ara eleman yetiştirme sürecine ciddi katkı sağlayacaktır. Ayrıca bu çalışma ile olağanüstü durumlarda kısıtlama ve özür durumlarında derslerin takibi ve telafisinin daha etkili ve verimli bir şekilde gerçekleştirileceği gösterilmiştir.