Restoran tercihinde sosyal medya pazarlamasının tüketici satın alma davranışına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Burhan Okan Güner

Danışman: KIVANÇ NAZLIM TÜZEL URALTAŞ

Özet:

Bu çalışmada bir pazarlama aracı olarak sosyal medya ve sosyal medya reklamlarının tüketicilerin Restoran tercihini nasıl etkilediği araştırılacaktır. Bu genel amaç doğrultusunda katılımcıların sosyal medya pazarlamacılığına dönük değerlendirmeleri ortaya konulmuş ve sosyo-demografik değişkenler ile ne şekilde ilişkileri olduğu ortaya konulmuştur. İlişkisel bir tarama modeli kullanılan çalışmada veri toplama tekniği olarak anket yöntemine başvurulmuştur. Anket soruları yüz yüze anket tekniğinden yararlanılarak katılımcılara ulaştırılmıştır. Elde edilen veriler güvenirlik analizi ve normallik analizine tabi tutulmuş ve istatistiki olarak test edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda ise sosyal medyanın toplumsal ilişkileri sürdürmek, kişisel bilgileri paylaşmak ve gençler tarafından bilgi, düşünce ve gereksinimlerini paylaşmak amacıyla kullanıldığı katılımcıların sosyal medya tavsiyelerini dikkate alarak alışveriş yaptıkları ve genellikle sosyal medya gurme hesaplarından etkilendikleri görülmüştür. -------------------- In this study, it will be investigated how social media and social media advertisements affect consumers' restaurant preferences as a marketing tool. In line with this general purpose, the evaluations of the participants towards social media marketing have been put forward and the relationship between the participants and socio-demographic variables. A relational survey model was used and the questionnaire method was used as data collection technique. Questionnaires were delivered to the participants by using face to face questionnaire technique. The obtained data were subjected to reliability analysis and normality analysis and tested statistically. As a result of the research, it was observed that the participants used social media to maintain social relations, to share personal information and to share their information, thoughts and needs by taking into consideration the social media recommendations and they were generally affected by social media gourmet accounts