LÜKS MARKA TÜKETİMİNDE ALGILANAN DEĞER VE MODA YAŞAM TARZININ SATINALMA NİYETİNE ETKİSİ: AZERBAYCAN VE TÜRKİYE KARŞILAŞTIRILMASI


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: SHAFAG MUSAVI

Danışman: Aypar Uslu

Özet:

Bu çalışmada lüks tüketimde algılanan değer, moda yaşam tarzı, marka tutumu ve benzersiz olma ihtiyacının Satın Alma niyeti üzerindeki etkisinin olup olmadığının Türkiye ve Azerbaycan özelinde karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada lüks ürünlerin satın alım niyeti üzerindeki algılanan değer, moda yaşam tarzı, marka tutumu ve benzersiz olma ihtiyacının etkisi regresyon analizi ile incelenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre hem Türk hem de Azerbaycanlı katılımcılarda lüks ürünlerin satın alım niyeti üzerinde algılanan değer, moda yaşam tarzı, marka tutumu ve benzersiz olma ihtiyacının pozitif etkisi bulunmaktadır. Ancak bu etki, Azerbaycanlı katılımcılarda Türk katılımcılara göre daha yüksektir. -------------------- In this study, it is aimed to investigate whether the perceived value, the fashion lifestyle, the brand attitude and the need for uniqueness affect purchase intentions or not, with Turkish and Azerbaijani participants. The effect of perceived value, fashion lifestyle, brand attitude and need for uniqueness on purchase intentions was examined by regression analysis. According to the findings of the study, perceived value, fashion lifestyle, brand attitude and the need for uniqueness have a positive effects on the intention of buying luxury products of both Turkish and Azerbaijani participants. However, this effect was higher in Azerbaijani participants than in Turkish participants.