Pre - service mathematics teachers' pedagogical content knowledge in algebra


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Atatürk Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: İngilizce

Öğrenci: MUFLIHIN MUFLIHIN

Danışman: HATİCE AKKOÇ

Özet:

MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ CEBİRE İLİŞKİN PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİ Pedagojik alan bilgisi, içerik bilgisi ve pedagojik bilginin birleşimidir ve belirli konuların öğrenilmesini kolay ya da zor kılan anlayışı ifade eder. Bu bilgi, öğretmenlerin konuyu öğrencilerin anlayabildiği biçimlerine dönüştürme bilgisi ile ilişkilidir. Bu çalışmada benimsenen pedagojik alan bilgisi üç bileşenden oluşmaktadır: içerik bilgisi, öğretim programı bilgisi ve öğretim bilgisi. Öğretimde çok önemli bir yeri olduğundan dolayı, pedagojik alan bilgisi öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının sahip olması gereken bir bilgi türüdür. Fakat pek çok araştırma öğretmen adaylarının yetersiz pedagojik alan bilgisine sahip olduğunu göstermektedir. Bu ise öğrencilerin akademik başarılarına ulaşmalarını olumsuz yönde etkileyecek bir durumdur. Nitekim, bu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının cebir konusuna ilişkin pedagojik alan bilgilerini incelemektir. Çalışmanın katılımcılarını Endonezya’da bir üniversitede staj derslerine devam eden kırk tane öğretmen adayı oluşturmaktadır. Katılımcılar arasından üç öğretmen adayı daha derinlemesine incelenmek için seçilmiştir. Bu çalışmada nitel yöntem benimsenmiştir. Matematik sınavı, anket, mülakat ve doküman analizi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının cevap ve yorumları pedagojik alan bilgisinin bileşenlerine göre kodlanarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinden elde edilen bulgular öğretmen adaylarının içerik bilgisinin, pedagojik alan bilgisindeki diğer bileşenleri etkilediğini göstermektedir. Örneğin, sadece işlemsel bilgiye sahip olan öğretmen adayları, öğrencilerin zorluklarını gidermek için, işlemlerin altında yatan nedenleri anlatmadan sadece işlemleri uygulamışlardır. Ayrıca, öğretmen adayları bazı matematik konularında yetersiz kavram bilgisine sahip olduklarından dolayı, matematiksel kavramlar arasında ilişkilendirmekte zorlanmışlardır. Anahtar kelimeler: Pedagojik alan bilgisi, matematik öğretmen adayları, cebir, staj deneyimi. ABSTRACT PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS’ PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE IN ALGEBRA Pedagogical content knowledge is the combination of content knowledge and pedagogical knowledge that includes understanding of what makes learning of specific topics easy or difficult to learn. This knowledge is related to teachers’ knowledge, which transforms subject matter into the forms that are understandable by students. In this study, pedagogical content knowledge is defined as having three components: content knowledge, knowledge of teaching, and knowledge of curriculum. Due to its necessity for teaching, teachers and pre-service teachers should develop pedagogical content knowledge. On the other hand, several studies indicate that pre-service teachers have insufficient pedagogical content knowledge which can cause them not to be able to assist their students attain their academic achievement. Thus, this study aims to investigate pre-service mathematics teachers’ pedagogical content knowledge in a specific topic, namely algebra. The participants of this study were forty pre-service mathematics teachers who were doing their field experience courses in a university in Indonesia. Three of them were chosen to be deeply investigated. Methodologically, this study is conducted qualitatively. The main data collection tools are mathematics test, questionnaire, interview, and document analysis. The data is analyzed by coding pre-service teachers’ answers on each data collection tools according to the indicators on each component of pedagogical content knowledge. The data analysis revealed that pre-service teachers’ content knowledge which is considered as procedural and conceptual knowledge, influence other components of pedagogical content knowledge. For instance, most of pre-service teachers who were identified as only having procedural knowledge, prefer to help their students tackle their confusion by showing them how the correct procedure works without trying to explain why the procedure works. Furthermore, due to the lack of conceptual knowledge in several mathematics topics, most of pre-service teachers could not connect mathematical concepts with other concepts. Key words: Pedagogical content knowledge, pre-service mathematics teachers, algebra, field experience.