Holdinglerde halkla ilişkiler


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2002

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: OKAN SÖNMEZ

Danışman: NESİME MELDA CİNMAN

Özet:

Bu çalışmamızda Holdinglerde halkla ilişkiler bölümünün yerini, önemini ve faaliyetlerini iki örnek holding üzerinden göstermeye çalıştık. Görüldüğü gibi Halkla ilişkiler bölümün var olmazsa olmaz nitelikte bir parça olduğu artık herkes tarafından kabul edilmektedir. Bu bölüm genellikle de ya direk olarak Genel müdüre ya da sorumlu Genel müdür yardımcılarına bağlı çalışmaktadır. Holding içinde Halkla ilişkiler bölümünün performansı yöneticilerin bu konuya verdikleri önemle doğru orantılıdır. Bunu bazen holding sahibide etkileyebilmektedir. Holding sahipleri ya da üst düzey yöneticiler özellikle önceliği büyüme ve kâr amacına verirler. İmaj önemlidir, ama imaj yaratmak için ne kadar kaynak harcanmalı bu her şirketle farklılık gösterir. Kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler herkesin önemsediği şey değil, herkesin değer verdiği ve çaba gösterdiği birer hedef olmalıdır. Özellikle 1999 yılından itibaren yaşanan ekonomik krizler her kesimi derinden etkilemiş bir çok kişiye iş veren yatırımlar da bulunan Holdingler en çok etkilenen kesimi oluşturmuştur. Bir çok Holding, şirket, özel teşebbüs iflasını vermiş ya da faaliyet alanlarını küçültmüşlerdir. İncelediğimiz her iki holdingde olduğu gibi bir çok holding yatırımlarını durdurmuş, harcamalarını kısmış, bir çok personel ya işten çıkartılmış ya da ücretsiz izne çıkartılmış. Bu durumdan elbette halkla ilişkiler bölümü en fazla etkilenen bölüm olmuştur. Buna sebeb olan şey ise ayrılan kaynağın ilk önce durdurulabilecek yapılan işlerin en başta ertelenebileceğinin düşünülmesidir. Bu ne yazık ki günümüzde halkla ilişkilerin tam manasıyla anlaşılamadığını göstermektedir. Gelişim bir süreçtir ve zamana ihtiyacı vardır. Halkla ilişkilerde ülkemizde doğmuş, gelişmiş fakat uygulamada hassasiyetler bakımından bir kaç holding dışında dünya standartlarına tam anlamıyla ulaşamamıştır. Bu araştırmada tesbit ettiğimiz en önemli saptama eğitim ve insana doğaya ve kendine saygıdır. This thesis examines the place, importance and function of public relations within two Holding Companies. It is widely accepted that public relations is a vital part of any organization. This department usually works directly with the General Manager or the General Managers' Assistant. The performance of the Public Relations department in any Holding Company is directly related to the importance given to this area by the directors of the company. The owner of a Holding Company is also able to affect this performance. Owners and directors of Holding companies are firstly concerned with growth and profit margins. Image is important, but how many resources should be spent on image is different for each company. Effective internal and external Public Relations should not only be given importance by all within a company, each individual should value it, and strive for it as a goal. Many companies have been deeply affected by the economic crisis in 1999, especially Holding companies. Many Holding companies, corporations and businesses have gone bankrupt or have downsized their operations. Both Holding companies we examined have put on hold their investments, reduced their spending, have made staff redundant or asked them to take leave without pay. Of course, the most severely affected has been the public relations department. The reason for this is that the resources for public relations appears to directors to be the first that can be put off for the time being or suspended. Unfortunately this shows that the importance and function of public relations is still not fully understood at present. Development is a cycle that requires time. Public relations has emerged and developed within our nation however its role and application, apart from a few holding companies, has not reached world standards. At the conclusion of our examination the most important conclusions reached are those of the importance of education, respect for the environment and self-respect.