Kalem Vakfı okullarında okuyan 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin seçmeli Arapça dersinde karşılaşılan yaygın gramer hataları


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nazmi Bardakcı

Danışman: HALİL İBRAHİM KAÇAR

Özet:

Bu çalışmanın birinci bölümünde yabancı dil öğretimi ve gramer konusu ele alınmış olup Arap Gramerinin kaynaklarından da kısaca bahsedilmiştir. Ayrıca araştırmanın ikinci bölümünde öğrencilere ait yazılı kâğıtları incelendiğinden konuyla ilgisi olduğu düşünülen ölçme ve değerlendirme ile hata ve hata analizi konularına dair genel düzeyde bilgiler de verilmiştir. Bu çalışmada, Kalem Vakfı Okullarının 6 ve 7. sınıflarında okuyan öğrencilerin 2017-2018 eğitim öğretim yılı birinci dönemi içerisinde girmiş oldukları iki adet Arapça dersi sınavına ait sınav kâğıtları incelenmiş ve bu kâğıtlar üzerinden çokça yapılan hatalar tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu sayede sürecin bir sonraki evresinde öğrenciler tarafından yapılabilecek muhtemel hatalar tespit edildiği için bu noktalar üzerinde hassasiyetle durulabilecek ve aynı hataların tekrar edilmemesi için gerekli önlemler alınmış olacaktır. Çalışma esnasında öğrencilere ait sınav kâğıtlarından ilgili bölümlerin görüntüleri alınmış ve bu görüntüler üzerinden hataların analizi yapılmıştır. Her hata başlığı ile ilgili olarak, başarı durumunu gösterir grafiklerden faydalanılmış ve grafiklerin gösteriminde tekrara düşmemek ve bütün sınıflar hakkında genel bir kanaat oluşturabilmek için her sınıfla ilgili detay sadece bir konu başlığı altında verilmiştir. -------------------- In the first part of this study, the subject of foreign language teaching and grammar is discussed and the sources of Arabic Grammar are briefly mentioned. In the second part of the study, the written articles of the students were examined and general information about measurement and evaluation and error and error analysis thought to be related to the subject were given. In this study, the exam papers of the two Arabic exams of the 6th and 7th grade students of the Kalem Foundation Schools in the first semester of 2017-2018 academic year were examined and the errors were determined. At this point, possible errors that can be made by the students in the next phase of the process are detected, so they will be focused on these points sensitively and necessary precautions will be taken to avoid the same mistakes. During the study, the relevant sections of the examination papers belonging to the students were taken and analysis of the mistakes was made on these images. For each error header, graphs showing success were used, and the details of each class were given only under one to picheading so as not to recur in the display of the graph send to create a general opinion on all classes.