İnsan kaynakları yönetiminde etkin iletişim


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2003

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: ÖZGÜL BAYAZIT

Danışman: NESİME MELDA CİNMAN

Özet:

Teknolojik gelişmeler, enformasyonun yayılması, globalleşme ve artan rekabet ortamında insandan daha önemli bir kaynağın olmadığına inanılmakta olup, bu da personel yönetiminin sınırlarını aşarak insan kaynakları yönetimine geçiş sağlamaktadır. İKY'nin temel amacı, insan gücünü en etkin ve ne verimli şekilde çalıştırmaktır. Bununla birlikte İKY, yönetici ya da operasyonel basamaklarda çalışan personelin organizasyona alınması, yerleştirilmesi ve etkinliğin sürekli artırılması için tüm destek faaliyetlerinin devreye sokulmasını amaçlar. İşletmelerde İKY'nin uygulanmasında etkin iletişim gerçekleşmesi ise İKY'nin başarılı olduğunu gösterir. İKY'nin başarısı için etkin iletişimi gerçekleştirmenin; etkin iletişim kanallarının oluşturulması, açık ve şeffaf yönetim anlayışı, katılımcı yönetim anlayışı, iç hedef grupların bilgilendirilmesi ve işgörenin eğitilmesi olmak üzere beş koşulu bulunmaktadır. Developments in tecnologies and communications, globalization and growing competition field, it is believed that there is no other resource except human which provides a transition to human resources management by progressing in personel management. The main goal of human resources management is to use man power efficiently and productively. In view of this approach, human resources management aim at using all supportive facilities to employ manager or workers in all level of organization to designate the job of workers and to increase efficiency of workers constantly. In organizations, the obtaining of efficient communication in execution of human resources management also indicates the success of human resources management. There are five requirements to acquire efficient communication; first, existing the efficient communication channels, second, open and transparency management understanding, third, participating management understanding, fourth, informing the interior objective groups and last, training the workers.