Alacakların yönetiminde ticari istihbarat : bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2011

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Nursen Uzundurkan

Danışman: MEHMET MELEMEN

Özet:

İşletmelerin rekabet avantajı sağlamasında vadeli satışlar büyük önem taşır. Ayrıca, vadeli satışlar olmazsa, büyük cirolar yapılması zorlaşır. Vadeli satışlardan kaynaklanan alacaklar, aktif hesaplarda yer alır. Ancak bu hesapların karşılığı işletmenin kasasında nakit ya da deposunda ürün biçiminde bulunmaz. Alacak hesaplarının karşılığının kontrolü tamamen üçüncü kişilerdedir. Özellikle beyaz eşya sektöründeki firmalar gibi büyük cirolarla çalışan ve şüpheli alacak oranları yüksek olan işletmelerde alacakların yönetimi profesyonel yöntemlerin kullanımını gerektirir. Bu yöntemler kapsamında kredi tahsisi kararı verebilmek için bayiler hakkında araştırma yapmak gerekir. “Alacakların Yönetiminde Ticari İstihbarat” konusu içerisinde bu araştırmalar için kullanılan istihbarat yöntemleri açıklanmaya çalışılacaktır. Anahtar Kelimeler: Alacaklar, Ticari İstihbarat, İstihbarat, Kredi İstihbarat ABSTRACT Credit terms have critical importance for ensuring the competition advantage of companies. Also, if there are not credit sales, it becomes difficult to make the large sales turnovers. Receviables arising from credit terms are followed at the active accounts but collaterates of the receivable’s accounts don’t exist as cash money or as the product in the stores. But the control of the correspondence of their accounts is in the third people’s hand. Especially, at the companies which have large sales turnover and high doubtful debts as the white goods companies should use professional methods for credit management. With these methods to make a decision for the credit allocation research on dealers should be done. The commercial intelligence methods for the research on dealers are going to be tried to be explained in “The Commercial Intelligence At The Credit Management” text. Key Words: Receviables, Commercial Intelligence, Intelligence, Credit Intelligence