Sağlıklı yaşam ve spor merkezi müşterilerinin tatmin düzeylerinin bazı demografik değişkenlerle ilişkisinin karşılaştırılması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Spor Yöneticiliği Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HÜSEYİN ÖZTÜRK

Danışman: SERAP AY

Özet:

Hazırlayan: Hüseyin ÖZTÜRK Konu: Sağlıklı yaşam ve spor merkezi müşterilerinin tatmin düzeylerinin bazı demografik değişkenlerle ilişkisinin karşılaştırılması. 1. Bu çalışma sağlıklı yaşam ve spor merkezi müşterilerinin tatmin düzeyi ile bazı demografik değişkenler arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamıştır. Veri toplama aracı olarak “Müşteri Tatmin Ölçeği” ve “Demografik Bilgi Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin güvenilirlik katsayısı 0,816 çıkmıştır. Ölçek 273 kişiye uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 15,0 programına aktarılarak tanımlayıcı istatistiksel metotları (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Hipotez testlerinin analizinde bağımsız örnek t-testi, Anova ve Korelâsyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonunda sağlıklı yaşam ve spor merkezlerindeki üyelerinin tatmin ölçeği, fiziksel ve psikolojik tatmin alt boyutu puanları medeni durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılık ortaya koymuştur. Evli üyelerin fiziksel ve psikolojik olarak bekâr üyelerden daha fazla tatminlik duygusu yaşadıkları bulunmuştur. Anahtar Kelimeler: Müşteri, Tatmin, Sağlıklı Yaşam ABSTRACT Prepare: Hüseyin ÖZTÜRK Topic:Comparing the connection of healthy life and the satisfaction level of sport center customers with some demographic This study aims to investigate the connection between healthy life and satisfaction level of sport centre customers and some demographic variables. Two data collection tools; namely, “Customer Satisfaction Measurement” and “Demographic Data Measurement”, were used. Reliability coefficient of the measurement is 0.816. The questionnaires were handed out to 273 people to collect data. Descriptive and inferential analysis of the data collected were done with the use of SPSS 15.0 program. Descriptive statistical methods include frequency, percentage, average, standard deviation. Independent samples t-Test, ANOVA and correlation analysis were used in analysis of hypothesis testing. The findings of the research revealed that in healthy life and sport centre customers’ satisfaction measurement, physical and psychological satisfaction sub dimension points were different in terms of the marital status variable of participants. It was observed that married members are more satisfied physically and psychologically than single members. Key words: customer, satisfaction, healthy life