Marka değerinin marka genişlemesine etkisi ve çay sektöründe bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2009

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HATİCE NEYLAN USLU

Danışman: Şakir Erdem

Özet:

MARKA DEĞERİNİN MARKA GENİŞLEMESİNE ETKİSİ Marka değeri, yoğun rekabet ortamında şirketlerin sahip olduğu en önemli varlık halini almıştır. Marka genişleme stratejisi ile marka değerinin ana markadan yeni ürünlere aktarılması söz konusu olmaktadır. Bu strateji sayesinde firmalar yeni marka oluşturmanın getirdiği maliyet ve zamandan tasarruf etmektedirler. Marka değerinin yeni ürünlere genişletilmesi; marka bilinirliği, marka sadakati, marka çağrışımları ve algılanan kalitenin ana markadan yeni ürüne aktarımı ile gerçekleşmektedir. Bu araştırmada da marka değerini oluşturan bu dört boyutun marka genişlemesine etkisi incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Marka genişleme, marka değeri, marka değeri algılamaları ABSTRACT THE EFFECT OF BRAND EQUITY ON THE BRAND EXTENSION Brand equity becomes the most valuable asset of companies in intensive competition environment. Brand extension stretegy make it possible to transfer brand equity from parent brand to extended brand. Thanks to this strategy, companies save time and costs while launcing new products on the market. The extension of the brand equity materialize by the transfer of brand awareness, brand loyalty, brand associations and percieved quality from parent brand to extended brand. In this study, effets of four dimensions of brand equity on brand extenion have been examined. Key Words: Band extension, brand equity, brand equity perceptions