HALKLA İLİŞKİLERİN SOSYAL MEDYADAKİ KİŞİSEL BLOGLARDA KULLANIMI


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BELEMİR ŞEN

Danışman: Ayşe Gül Soncu

Özet:

Bu tez çalışması, halkla ilişkiler alanında sosyal medyanın kullanımını, kişisel bloglar açısından incelemek amacıyla yazılmıştır. Halkla ilişkilerin geçmişten günümüze yaşanan değişimini ve faaliyet alanlarını yeni iletişim teknolojileri göz önünde bulundurularak açıklanmıştır. İnternetin doğuşu ve Web 1.0 kavramı ile başlayan iletişim teknolojilerinin gelişimi, kurum ve kuruluşların da hedef kitleleri ile iletişim kurma ve kamuoyunu bilgilendirme yöntemlerini değiştirmiştir. Geleneksel medya araçlarından yeni medya araçlarının kullanımına doğru evrilen süreç içinde, kamuları bilgilendirmek için yazılı ve görsel basın araçlarını kullanmak yerine sosyal medya araçlarını kullanmaya yönelik eğilimler ortaya çıkmış ve hızla yükselmiştir. Özellikle yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medya kavramları ile tanışılmasını sağlamış ilk kanallardan olan bloglar, halkla ilişkiler faaliyetleri açısından geçerliliğini ve güncelliğini korumaya devam etmektedir. Bu sebeple tezin örneklemi için, erişim oranları ve trafikleri ortalamanın üstünde olan altı farklı kişisel blog seçilmiştir. İçerik ve veri analizi ile karşılaştırmalı olarak incelenen bloglarda, örtük olarak gerçekleşen halkla ilişkiler faaliyetleri, eleştirel halkla ilişkiler bakış açısıyla incelenmeye çalışılmıştır. -------------------- The present thesis study was written with the aim of examining the use of social media on the area of public relations from the perspective of the concept of blogs. The change that happens in public relations from past to present and public relations’ fields of activity are explained by taking into consideration the new communication technologies. The emergence of the and the developments of communication technologies which started with the concept of Web 1.0 changed agencies and institutes’ ways of communication with their target groups and methods for informing the public. In the period when traditional media tools have been replaced with new media tools, tendencies towards the use of media emerged and increased rapidly. Blogs which helped us to meet with the concept of new communication technologies and social media are still effectual and current in terms of public relations. Because of this reason, six different personal blogs that are above average in terms of both access number and traffic were chosen as the present study’s sample. Public relations that are implemented implicitly were examined in blogs that were compared by content and data analysis from the perspective of critical public relations.