Reklam müzikleri ve markaya olan etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2012

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: DENİZ GÜVEN

Danışman: Ebru Özgen

Özet:

REKLAM MÜZİKLERİ VE MARKAYA OLAN ETKİSİ KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA Tüketicilerin marka ile ilgili tutum ve algıları, tüketicilerin, ürün ve hizmetle ilgili kullanım değeri ya da ürün ve hizmetin tüketicilere sağladığı faydanın dışındaki bir çok unsur tarafından da etkilenerek oluşur. Markanın diğer marklardan farklı konumlanmasında; reklam, renk, slogan, fiyat ve paket gibi unsurların yanında reklam müzikleri ve sinyal müzikleri de önemli derecede etkilidir. Markaların bilinirliğinin arttırılmasında müziğin ve reklam müziğinin etkisi önemlidir. Marka imajının oluşmasına reklam müziğinin katkısı ise işletmelerin bu konuya daha fazla ilgi göstermesini gerektirmektedir. Reklam müziklerinin marka imajına etkisi bu çalışmanın temel amacıdır. Bu çalışmanın diğer amacı ise markanın bilinirliğine reklam müziğinin etkisidir. Bu çalışmadan elde edilen bazı önemli bulgulara göre; (1) reklam müziklerinin marka imajına önemli etkileri olduğu, bu etkinin ise reklam müziklerinin markanın imajına etkisi olan diğer unsurlarla bütünleşik olarak hazırlanmasını gerektirdiği, (2) reklam müzikleri ve diğer tanımlayıcı ve tanıtıcı müziklerin markanın diğer firmalardan farklılaşmasını ve hatırlanmasını kolaylaştırdığı anlaşılmaktadır. ABSTRACT EFFECT OF ADVERTISEMENT MUSIC ON BRAND AN APPLICATION ON KOCAELI UNIVERSITY PUBLIC RELATIONS AND PUBLICITY DEPARTMENT’S STUDENTS Consumers’ attitude and perception occur being affected by several factors except fort he use value of good or service and benefit of them. In addition to factors such as colour, advertising slogan price and package, ads music and signals are dramatically effective. The effect of music and ads music on increasing brands’ familiarness is very significant. The contribution of ads music in creating a positive brand impression necessitates more attention by organizations. The effect of ads music on brand impression the main purpose of this research. Another major purpose is the effect of music on brand recognition. According to some important insights from this study;(1) ads music plays a major role in creating brand impression and ads music must be prepared integrated with the other factors affecting brand impression. (2) It is clear that ads music and other descriptive and promotional music simplify brands’ difference from others and brand recognition.