Siyaset sosyolojisinin imgesel yansımaları (2015 genel seçimlerinde üç büyük partinin afişlerinin analizi)


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sena Katırcı

Danışman: SERHAT ULAĞLI

Özet:

Seçim kampanyalarında genellikle bir strateji takip edilerek siyasal iletişim araçları kullanılmakta, seçmenler etkilenmeye çalışılmaktadır. Gelişen teknoloji ile değişim gösterse de kullanılan iletişim araçlarının hedef kitleyi en kısa sürede etkileyebilen, fark yaratabilen ve en önemlisi ikna edebilen özellikler taşıması önem arz etmektedir. Bu tanıma uyan, tarihi eskilere dayanan ve günümüzün en etkili kitle iletişim araçlarından birisi de afişlerdir. İyi tasarlanmış bir afişin, bazı temel öğeleri içermesi ve grafik tasarım ilkelerine uyması beklenmektedir. Bu araştırmada uzun yıllar Türk siyasi hayatında propaganda amaçlı kullanılan siyasi afişler, 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerinde üç siyasi partinin (AK Parti, CHP ve MHP) kullandığı tasarımlar üzerinden incelenmiştir. İnceleme sonucunda afişlerin verdiği mesajlar ile seçmende yarattığı anlamlara ilişkin önemli bulgulara ulaşılmıştır. -------------------- In the election campaigns, political communication tools are used and the voters are tried to be influenced. Although this method may change with the developing technology, it is important that the communication tools used have the characteristics that can affect the target group as soon as possible, can make a difference and most importantly persuade. One of the most influential mass media tools of our time is the posters that fit this definition. A well-designed poster is expected to include some key elements and to comply with the principles of graphic design. In this research, political posters, which were used for propaganda purposes in Turkish political life for many years, were examined through the designs used by the three political parties (AK Party, CHP and MHP) in the 7 June 2015 General Elections. As a result of the examination, the important findings were achieved related to the posters and the meanings created on the voters.