Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2010
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: FERHAN SADIKOĞLU
Danışman: SİNAN ASLAN
Özet:Toplam Kalite Yönetimi kavramı Japonya'da ortaya çıktıktan sonra başarılı uygulamalar sonucunda gelişmiş ve batı ülkelerine de yayılmıştır ve Toplam Kalite Yönetimi felsefesi geniş bir uygulama alanı bulmuştur. Kalite kavramı sadece üretim sektöründe değil hizmet sektöründe de yerini almıştır. Bu çalışmanın amacı Kalite Yönetim Sistemlerinin, özelde ISO9001: 2008’ in özel bir şirketin müdür seviyesindeki yöneticileri açısından etkinliğini tespit etmektir. Çalışma beş bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, kalite olgusu ve bu olgunun boyutları incelenmiştir. İkinci bölümde, ise Toplam Kalite Yönetimi kavramsal açıdan incelenmiş, ilkeleri ortaya konmuştur. Üçüncü bölümde, ISO 9000 ve ISO 9001:2008 kalite yönetim sistemleri incelenmiştir. Dördüncü bölümde, kalite yönetim sistemlerinin denetimi ve bu sistemlerin etkinliği incelenmiştir. Beşinci bölümde, ISO 9001:2008 sisteminin müdür seviyesindeki yöneticiler açısından etkinliğini ele alan bir anket çalışması yapılarak örnek bir uygulama gerçekleştirilmiştir. ABSTRACT After its emergence in Japan, as a result of successful implementations, the concept of Total Quality Management expands to the West and it finds a wide implementation area. The concept of quality takes its place not only in production sectors but also in service sectors. The aim of this research is to determine how managers of a private company evaluate the effectiveness of ISO 9001: 2008 implementations in this corporation. The research consists of five chapters. In the first chapter, the quality phenomenon and dimensions of it is studied. In the second chapter, Total Quality Management is analyzed conceptually and its principles are put forward. In the third chapter, ISO 9000 and ISO 9001: 2008, quality management systems are analyzed. In the fourth chapter, the audit of quality management systems and the effectiveness of these systems are studied. In fifth chapter, a survey that aims to determine how managers evaluate the effectiveness of ISO 9001: 2008 is implemented and the results of this survey are evalauted.