Global pazara giren Batılı olmayan şirketlerin pazarlama amaçlı halkla ilişkileri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: KATARİNA FUGOVA

Danışman: NESİME MELDA CİNMAN

Özet:

GLOBAL PAZARA GİREN BATILI OLMAYAN ŞİRKETLERİN PAZARLAMA AMAÇLI HALKLA İLİŞKİLERİ Küreselleşme, 20 yüzyılın sonunda başlayarak, halen hızlı şekilde devam eden bir değişim oluşumudur. Bu oluşum, her alandaki ticari organizasyonların çalışmalarını doğrudan etkilediği gibi, pazarları da etkilemiştir. Artık şirketlerin tüm dünyadan rakipleri bulunmaktadır. Küreselleşme, dünyada birçok alandaki sınırı ortadan kaldırmakla kalmamış, ticari organizasyonlar arasındaki sınırları da ortadan kaldırarak rekabet boyutunun artmasına yol açmıştır. Ticaret alanındaki hızlı büyüme tüm dünyayı etkileyerek, çok fazla yeni hizmet ve ürünün ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Bu durum dünya pazarlarında da kalıcı değişimler yaratmıştır. Küresel pazarlarda rakiplerinin önüne geçerek başarılı olmak isteyen şirketler, yeni küresel stratejiler geliştirmeye ve bu kapsamda Halkla İlişkiler alanına her zamankinden daha çok ihtiyaç duymaya başlamışlardır. Bu çalışmada pazarlama amaçlı halkla ilişkilerden, küreselleşmenin pazarlama ve pazarlar üzerindeki etkilerinden ve küresel pazarlarda batılı olmayan şirketlerinin zorluklarından bahsedilerek, halkla ilişkiler kapsamında bazı öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler (MPR), Küresel Pazarlama, Batılı Olmayan Şirketlerin Pazar Zorluklar. ABSTRACT MARKETING PUBLIC RELATIONS OF NON-WESTERN COMPANIES IN THE GLOBAL MARKET  Globalization is a change formation which has begun at the end of the 20th century and which still continues rapidly. This formation not only affected the activities of trading organizations at all fields, but also affected markets. Nowadays, companies have rivals from all over the world. Globalization has abolished borders between trading companies as well as between many fields in the world and this situation has led to increased rivalry. Rapid growth in trading field has affected all the world and led to a development of many new services and products. This situation has created permanent changes in the world markets. Companies which want to be successful by being superior to their rivals, have begun developing new global strategies and, consequently, they need public relations field more than ever. In this study, marketing public relations (MPR), the effects of globalization on marketing field and markets, and some difficulties of non-western companies in global markets are described; also some suggestions are made in the scope of public relations. Keywords: Marketing Public Relations (MPR), Global Marketing, Difficulties of non-western companies in the global market.