Kurumsal sosyal sorumluluk projeleri üzerine kuramsal ve uygulamalı bir çalışma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2008

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BERİL BERKER

Danışman: Ebru Özgen

Özet:

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ ÜZERİNE KURAMSAL VE UYGULAMALI BİR ÇALIŞMA Globalleşen dünyanın hızla değişen teknolojik koşulları altında yaşamlarını sürdürmek isteyen kurumlar için çevreleri hakkında daha fazla bilgi arayışı içine girmek neredeyse kaçınılmaz olmuştur. Bu durum kurumları, gerek iç gerekse dış çevrelerinin istek ve beklentilerine göre hareket etmeye yönlendirmiştir. Bu ihtiyacın doğması ile ortaya çıkan olgu ise halkla ilişkilerdir. Günümüzde kurumlar, pazardaki rakipleriyle başa çıkabilmek için yalnızca ürünlerini geliştirmenin yeterli olmadığını görmüş ve hedef kitlenin gözünde sağlam bir yer edinebilmek için, olumlu bir imaj oluşturma gereğini duymuşlardır. Bu doğrultuda atılan adımların başında ise “kurumsal sosyal sorumluluk projeleri” gelmektedir. Halkla ilişkilerin temel görevlerinden birisinin kurum imajını yükseltmek olduğu düşünülürse, sosyal sorumluluk ve halkla ilişkiler arasındaki ilişki daha da netleşecektir. Kurumsal sosyal sorumluluk projelerini gerek kuramsal boyutu gerekse “Arçelik A.Ş. Eğitimde Gönül Birliği Projesi” ile ele alan çalışma, “Bizim Odalar” uygulamasının detaylarıyla anlatılması ve konuyla ilgili önerilerin sunulmasıyla neticelenmiştir. A THEORETICAL AND PRACTICAL STUDY ABOUT CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY PROJECTS ABSTRACT For the organizations which wish to lead their lives under rapidly changing technologic terms of the globalizing world, it has been almost unavoidable to search for further knowledge about their surroundings. This case guided the organizations to act according to the desires and expectations of both their interior and exterior surroundings. The fact that arises with the occurrence of this requirement is called public relations. The organizations of our day have observed that it is not sufficient only to develop the products to overcome their rivals at the market and they felt the need to form a positive image in order to find a solemn place in the view of target mass. The leading step taken in this regard is the “corporate social responsibility projects”. If we consider that one of the basic obligations of public relations is to raise the corporate image, the relation between social responsibility and public relations shall become clearer. The study that handles institutional social responsibility projects both from theoretical view and from the view of “Arçelik A.Ş. Heart Union Project in Training”, has resulted in explanation of “Our Rooms” application in detail and presentation of suggestions concerning the subject.