Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Almanca İşletme Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2012
Tezin Dili: Almanca
Öğrenci: MÜGE YILMAZ
Danışman: AYŞE BAHAR CERİTOĞLU
Özet:Teknolojinin hızla gelişmesiyle sınırların ortadan kalktığı globalleşen dünyamızda, hızla değişen pazar koşulları ve rekabet olgusunun da her geçen gün giderek güçlenmesiyle, işletmelerin varlıklarını sürdürebilmeleri çok zorlaşmıştır. Çünkü birçok firma benzer ürünleri, benzer kalite ve fiyat politikasıyla piyasaya sürebilmektedir. Dolayısı ile firmaların müşterilerin gözünde fark yaratmaya başlaması gerekmektedir, bunun temel koşulu ise ürün odaklı olmak yerine müşteri odaklı pazarlama stratejileri uygulamaktır. Teknolojinin gelişmesi sadece işletmelerin gelişmesini değil, hedef kitlelerinin de bilinçlenmesini ve her geçen gün beklentilerinin artmasını beraberinde getirmiştir. Tüketiciler günümüzde sosyal odaklı konulara yoğunlaşmaya başladıkları için çoğu firma marka imajını güçlendirmek, reklam kampanyalarını yürütebilmek ve rakiplerinden farklılaşmak adına sosyal faktörlere karşı daha duyarlı hale gelmiş ve sosyal sorumluluk projelerini desteklemeye başlamışlardır. Sosyal sorumluluk projeleri günümüzde en revaçta olan pazarlama aktivitelerindendir. Özellikle son yıllarda kurumlar, değişen pazar dinamikleri ve müşteri beklentileri çerçevesinde toplumsal anlamda sosyal sorumluluk rollerini anlamaya ve bunu en doğru şekilde konumlandırmaya çalışmaktadırlar. Eğitime destek kampanyaları, evsiz çocuklara yardım, derneklerin kurulması, yeşil alanların korunması gibi projeler bu kapsamda firmalar tarafından yürütülen sosyal sorumluluk projelerine örnek olarak verilebilir. Benzer fiyat ve kalite politikasıyla pazara sürülün ürünler söz konusu olduğunda tüketicilerin alım süreçlerini marka imajı, güven ve sadakat gibi olgular etkilemektedir. Günümüzde bu olguların oluşup şekillenmesinde ise sosyal sorumluluk projeleri büyük bir rol oynamaktadır. Bu akademik çalışmada tütün şirketlerinin yürütmekte olduğu sosyal sorumluluk projelerinin tüketici davranışlarına etkileri marka imajı, marka güveni, sadakat ve marka uygunluğu olguları vasıtasıyla iki yüz kişiye uygulanan bir anket çalışması aracılığıyla araştırılmış ve bu projelerin müşteri davranışlarını güven, sadakat, imaj ve marka uygunluğu ölçekleri doğrultusunda pozitif etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar kelimeler:Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Firma İmajı, Güven, Marka Sadakati, Marka Uygunluğu ABSTRACT As a result of improved technology in our global unbounded world, companies have difficulties in existing in the sector because of market conditions and competitive environment that has rapidly changed. Since many companies can to put on the market with the same price and similar quality. So that companies should create a new trend in customers’ favor. To do this; companies should implement the strategies which is focused on customer not the product. High level of technology does not only improve the firms. It also results in target consumer who has increasing expectations. Because of the fact that on these days consumers are more aware of social responsibilities ;most of the companies started to be more sensitive about these subjects in order to be be different from competitors , to improve brand image, and to execute advertising campaigns.Social responsibilities projects are most popular strategy nowadays. Especially in last years companies try to understand the changing market dynamics and be aware of their own social responsibility roles in accordance with customer expectations. Education support campaign, help for homeless children, to form an eurochambers; conservancy of forests can be seen as activities for companies in the mean of social responsibility. In case of similar products in the mean of price and quality are in the market; consumer behaviors will be affected by corporate image, trust and brand loyality. Nowadays to develop these facts social responsibility projects are really essential for companies. In this academic study; the effects of social responsibility projects on consumer behaviors in tobacco companies are investigated with the help of a survey applied on 200 people whereby corporate image, trust , brand fit .As an outcome with the help of gathering data and statistics analysis; it is demonstrated that these social responsibility projects attract the consumer behavior in a positive way in tobacco companies. Key words: Corporate Social Responsibility; Corporate İmage; Trust; Brand Loyality, Brand Fit