E-Pazarlama internet üzerinden pazarlama ve yöntemleri üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2010

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Erdem Can Kılıç

Danışman: ÖZHAN TİNGÖY

Özet:

Bir iletişim kanalı olarak internetin sürekli ve hızlı gelişimi, kullanıcılarının çığ gibi büyümesi, teknolojinin evrim geçirmesi, medyanın zenginleşmesi insanların birbirleri ile yakınlaşmalarına ve kitleler arasına konuşmacı olarak girmelerine olanak sağlamıştır. Pazarlama anlamında ise tüketiciler için olduğu kadar işletmeler için de bir dönüşüm gerçekleşmiş, internet, işletme ile tüketici arasında iki yönlü bir iletişimin kurulmasını sağlamıştır. Bu çalışma, internet kullanıcısı olan tüketicilerin perspektifinden e-pazarlamanın şu anki durumu ve geleceği hakkında düşünceleri, e-pazarlama ile geleneksel pazarlamanın kıyaslanmasını, e-pazarlama için başarı kıstaslarını ve en çok tercih edilen e-pazarlama kanalının hangisi olduğunu araştırmak amacı ile yapılmıştır. Bu araştırmayı tamamlamak için bir anket hazırlanmıştır ve ankete 100 adet tüketiciden yanıt alınmıştır. Araştırma sonucunda e-pazarlama için göz önünde bulundurulması gereken başarı kıstasları ortaya çıkarılmış, e-pazarlamanın yakın gelecekte geleneksel pazarlamaya göre daha etkin olarak kullanılacağı, işletmelerin “Daha geniş kitlelere ulaşmak” için e-pazarlama faaliyetlerine başladığı sonuçlarına ulaşılmış ve “Arama Motorları” en etkili e-pazarlama yöntemi olarak belirlenmiştir. ABSTRACT The fast and ongoing development of the web into a channel with increasing audiences, evolving technologies and media richness, has enabled people to communicate publicly and participate in a world wide conversation. An evolution has been completed for companies as much as consumers and internet enabled a two way communication platform between consumer and companies. This research focus on to investigate current and future situations of e-marketing from the perspective of consumers, comparison between e-marketing and traditional marketing, success factors of e-marketing and determine most preffered and useful e-marketing channels. A survey prepared and presented to consumers and 100 consumer answers has been gathered. Results of the research shows that e-marketing will be used much more actively according to traditional marketing in the near future, also success factors that take into consideration are determined. Companies starts e-marketing to have wider reach and consumers selected “Search Engines” as most effective channels of e-marketing.