E-pazarlama bilişim sistemlerinde internet mecrası ölçümleme yöntemleri ve uygulaması


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2005

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Volkan Bilgin

Danışman: CEM SEFA SÜTCÜ

Özet:

Dünyamız, ilkel toplum, tarım toplumu, sanayi toplumu evrelerinden sonra iletişim ve enformasyon teknolojilerindeki gelişmelerden sonra bilişim toplumu dönemine girmiştir. Bilişim toplumu yolunda atılan adımlar çerçevesinde de internet önem kazanmaktadır. Günümüzde hızla her alanda geniş kullanım alanı bulan internet tüm iş yapış şekillerini değiştirmektedir. İnternet sayesinde yeni iş kolları oluşturulduğu gibi mevcut iş kolları da internet üzerinde faaliyetlerini sürdürmeye çalışmaktadırlar. İnternet üzerinde pazarlama faaliyetleri de hızla gelişmektedir. E-pazarlama bilişim sistemi çerçevesinde ihtiyaç duyulan enformasyonu sağlamada kullanılan başlıca internet mecrası kullanım yoğunluğu ölçüm yöntemlerinin ortaya çıkış sebepleri, kullanım alanları, avantaj ve dezavantajlarının iletişim ve bilişim bakış açısıyla değerlendirilmesi bu tezin konusunu oluşturmaktadır. After primitive society, agriculture society and industry society; the world has entered to the age of information society depending on developments in communication and information technology. Internet is getting more important for building the information society. Internet has a broad usage area in the world economy and it changes the style of doing business. Internet has created new industries and effected all current industries. Marketing on the internet has been developing very fast. Internet measurement has a great role to supply required information that an e-marketing information system needs. With this study the role of internet measurement are explained with communication and informatics point of view.