Tüketici davranışları açısından reklamın rolü: özel okul reklamlarına yönelik tüketici tutumları üzerine bir araştırma


Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hande Tercan

Danışman: KIVANÇ NAZLIM TÜZEL URALTAŞ

Özet:

Günümüzde özel okullar, reklamlar aracılığıyla, hedef kitleleri olan velileri verdikleri eğitim hizmeti, okulun kalitesi ve başarıları gibi konularla ilgili bilgilendirerek, veliler üzerinde olumlu tutumlar yaratmaya çalışmaktadırlar. Tüketicilerin reklamlara yönelik tutumlarını gözlemlemek mümkün olmasa da, bu tutumlar bazı dolaylı ya da dolaysız yöntemlerle ölçülebilmektedir. Bu çalışmada, özel okul velilerinin özel okul reklamlarına yönelik tutumları incelenmiş ve yapılan analizler sonucunda reklamın içeriğinin işlevsellik, güvenilirlik ve ikna edicilik ile rahatsız ediciliğinin tutumla ilişkisi olduğu saptanmıştır. Reklama yönelik tutumlarda velilerin demografik özelliklerine göre farklılık çıkmaması ise araştırmanın bir diğer sonucu olup, bunun sebebinin velilerin ortak amaçları olan çocuklarının kaliteli bir eğitim alması doğrultusunda hareket etmeleri olarak düşünülebilir. Anahtar Kelimeler : Reklam, Özel Okullar, Özel Okul Reklamları, Tüketici Davranışı, Tüketici Tutumu ABSTRACT At the present time, private schools endeavor to have parents, being considered as target consumer group, develop positive attitudes by informing them of subjects like the educational service they offer, quality and successes of the school, by means of various advertising media. Although not yet possible to observe attitudes of consumers towards the advertising, it can be surveyed through direct or indirect methods. Hereby this study includes investigations on attitudes of private school parents towards private school advertisements and a relation between attitudes and functionality, credibility& cogency and irritation of advertisement content has been determined through analyses. Not determining any distinctness in attitudes of parents in accordance with their demographic features towards advertisements is another result of the study and this result can be based on parents having a common purpose on providing an education of good quality for their children. Keywords : Advertising, Private School Advertisements, Consumer Behavior, Consumer Attitude