Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gazetecilik Anabilim Dalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2021
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: SAFA GÖRKEM AKTAŞ
Danışman: Mehmet Özçağlayan
Özet:
Yeni iletişim ortamları, medyayla ilişkiler, tüketicilerle etkileşim ve hedef kitlelerine ulaşma sürecinde şirketler tarafından uygulanan pazarlama stratejilerinin değişmesinde büyük bir rol oynamıştır. Başta sosyal ağlar ve bloglar olmak üzere yeni medya platformları, şirketlerin kendi içeriklerini oluşturarak bireylere doğrudan ulaşmasına ve geleneksel pazarlama yaklaşımlarının ötesinde birer yayıncıya dönüşmesine olanak sağlamıştır. Bu noktada, 2004 yılından beri başta ABD ve çeşitli Avrupa ülkelerindeki şirketler tarafından uygulanan, Türkiye’de ise son yıllarda örnekleri görülmeye başlanan marka gazeteciliği, gazetecilik pratikleriyle birlikte marka imajını ve farkındalığını artırarak, şirketlerin tüketiciler ve pazardaki diğer şirketlerle etkili iletişim kurmasını sağlayan alternatif bir ‘marka iletişimi stratejisi’ olarak ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, gazetecilik mesleğinde yaşanan değişimleri ve marka gazeteciliğinin şirketler için önemini değerlendirmek amacıyla, yeni iletişim ortamlarında pazarlama ve gazetecilik pratiklerinde yaşanan gelişmelerle birlikte, marka gazeteciliğinin gelişim süreci ve marka gazeteciliğinde kullanılan bir yöntem ve uygulama aracı olarak Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)’nun önemi vurgulanmıştır. Literatür taraması yöntemiyle çeşitli kaynaklardan erişilen bilgiler, bu alanda çalışan profesyonellerin görüşleri ve pazarlama stratejilerinde marka gazeteciliği yaklaşımını benimseyen şirketler üzerinden verilen somut örnekler ile değerlendirilmiştir.