Belgesel sinemada altkültür müzik türleri ve politik söylemlerinin incelenmesi


Tezin Türü: Sanatta Yeterlik

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Film Tasarımı Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2014

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: BAHAR KILIÇ ADİLÇE

Danışman: NİGAR ÇAPAN KAVRUK

Özet:

21. yüzyılın hızla gelişen ve değişen epistomolojik yapısı özellikle belgesel sinemanın günümüzdeki üretimine ve algısına bakışı oldukça farklılaştırdı.Çağımızda kamera ve kurgu teknolojilerinin belgesel yapımcısının hareketliliğini kolaylaştırması ve özellikle internetin sağladığı avantajlarla dünya üzerindeki dağıtımın hızlanması, belgesel sinemanın sosyal çalışmalardaki önemini arttırmıştır. Bu bağlamda belgesel sinema, tarihinin başlangıcındaki arkeolojik,etnografik ve kültürel çalışmalardaki önemine gerçeğin estetik sunumunun dışında görsel antropolojinin birebir ham maddesi olmuştur. Belgesel sinema artık antik dönem şehirlerindeki medeniyet örnekleri gibi film olarak kültürel kuramın ham malzemesi olmuştur. Özellikle ana akım sinema,medya ve kitle kültür yayınlarına ciddi bir alternatif olan altkültür araştırmalarının görselleştirilmesi toplumsal çalışmalarda önemi gittikçe artan bir farkındalık yaratmaktadır. Burada Dziga Vertov’un manifestosu ve kültürel kuramda mikro sosyolojinin tekrar yorumlanması gerekmektedir. SUMMARY The rapidly-emerging and changing epistemological structure of the 21st century has considerably differentiated the outlook especially on the present production and perception of documentary cinema. Camera and montage technologies’ easing the documentarist’s mobility and expedition of the distribution over the world thanks to the advantages especially provided by the Internet in our age have increased the importance of the documentary cinema in social studies. In this sense, documentary cinema has been a direct raw material of the visual antropology besides from being the aesthetical presentation of the reality, in addition to its importance in archaeological, ethnographic and cultural studies at the start of the history. Documentary cinema has been now a raw material of the cultural theory as film just as the civilization samples in the ancient cities. Especially visualizing the subculture researches as a significant alternative to the mainstream cinema, media and mass culture publications has been creating an awareness with an increasing importance in social studies. In this respect, Dziga Vertov’s manifest and microsociology in cultural theory should be reinterpreted.