Sanal örgütlerde güven unsurunun sağlanmasında iletişimin rolü ve kitabevleri üzerine bir uygulama


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HATİCE EZGİ İNCE

Danışman: GÖKSEL ATAMAN BERK

Özet:

SANAL ÖRGÜTLERDE GÜVEN UNSURUNUN SAĞLANMASINDA İLETİŞİMİN ROLÜ VE KİTABEVLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA Sanal örgütler örgüt kültürü ve iletişim değişikliklerini de beraberinde getirmektedir. Yönetim uygulamaları sadece teknolojik değişimi yönetmek değildir aynı zamanda insanı yönetmektir. Sanal bir örgüt yapısı geleneksel bir hiyerarşik örgüt yapısından daha fazla teknolojinin ve güven ilişkisinin entegrasyonunu gerektirmektedir. Teknolojik yönetim içeriğine bağlı olarak bir örgütün tüm piyasada zincirleme tedarik süreci içerisinde özellikle sanal örgütlerde güven ve teknolojinin önemi piyasaların etkinliği açısından büyük önem arz eder. Sanal örgütlerde yönetimsel değişimler insanların üstlendikleri roller ve onlara sağlanan teknik desteklerle sürdürülmelidir. Sanal bir örgüt dışarıdan çalışan insanlar için daha fazla teknolojik destek ve güven ilişkilerinin ön plana çıktığı uygulamalar olarak görülür. Bu durumda yöneticilerin yüz yüze bir teknoloji odaklı iletişimin nasıl sağlandığını anlamaları gerekmektedir. ABSTRACT THE ROLE OF COMMUNICATION IN PROVIDING CONFIDENCE IN VIRTUAL ORGANIZATIONS AND APPLICATION ON BOOKSTORES Virtual organizations require changes in the organisation’s culture and communications. Managing the process is not managing technology change but managing people change. Changing from a traditional, hierarchical organization to such a virtual corporation needs much more than an injection of technology and trust. Technology now makes possible the concept of the virtual corporation – a small, core organisation networked to a range of suppliers and associates providing supporting services. It is important that managers understand how to combine the technology-mediated interactions with such occasional face-to-face interactions. a virtual corporation is an exercise in managing change – and the changes we make to people’s roles are much more important than the changes we make to their technical support. If you want outside help to work with you in managing the change, by all means get some technology support and trust – but above all else make sure you get help in supporting your people.