Ortaöğretim coğrafya kitaplarında kanıt kullanma becerisinin incelenmesi ve öğrencinin akademik başarısına etkisi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2013

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Hüseyin Acar

Danışman: RAMAZAN ÖZEY

Özet:

Orta Öğretim Coğrafya Kitaplarında Kanıt Kullanma Becerisinin İncelenmesi Ve Öğrencinin Akademik Başarısına Etkisi başlıklı araştırma MEB coğrafya müfredat ve müfredatta öğrenciye kavratılması istenen kanıt kullanma becerisinin coğrafya kitaplarında ne kadar işlendiğini tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır. Bunun için öğrencilere yapılan farklı iki araştırmayla tespit etmeye çalışılmıştır. Bunun için birinci olarak öğrencilere kanıt kullanma becerisinden ne anladıkları ve bunların kitaplarda ne kadar işlendiğini tespit etmek için anket çalışması yapılmıştır. Bu anket çalışmasının sonucunda öğrencilerin çoğunlukla kanıt kullanma becerisinin öğrenci akademik başarısına etkisi olduğuna inanmaktadırlar. İkinci Fen Lisesi ve Anadolu Liselerinden oluşan dört farklı gruba ders anlatılarak ölçme yapılmıştır. Bu gruplarda iki gruba kanıt kullanılarak hazırlanan bir konu anlatılmış, ikinci gruba ise kanıt kullanılmada aynı konu anlatılmıştır. Ders bitiminde yapılan sınav sonucuna göre kanıta dayalı anlatılan derslerin öğrenciler tarafından daha kalıcı olarak öğrenildiği ve başarıyı artırdığı tespit edilmiştir. ABSTRACT The research of Using Evidence Skills in Secondary Education Geography Books and impacts of it to Student’s academic achievement is made due to analyze how far is Using Evidence Skills method applied ccording to the Ministry of Education(MEB) curriculum in the geography books.To determine this, students are divided in to two groups and two different work was done. Firstly the students were asked in a survey about what they understand from using evidence skills and how much their geography books covered the method. The survey showed that using evidence skills effects student’s academic success positively.Secondly four different groups from Science and Anatolian high schools were taught and measured afterwards. In two of these groups a topic which was prepared according to the using evidence skills was conducted while to the other group the classical method was applied. At the end of the course all of the groups sat for the same examination which proved that evidence-based courses were very effective and the students learned on more permanent basis. In addition to that, academic success is found to increase considerably