Mobil iletişim, etkileşimli yayıncılık ve Türkiye’deki uygulamalar


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2002

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Osman Köroğlu

Danışman: ÖZHAN TİNGÖY

Özet:

Geleneksel medya ve Internet yoluyla ulaşılan haber kaynaklarına, mobil Internet/mobil iletişim sayesinde, cep telefonu benzeri gezgin/mobil cihazlarla da ulaşılacak. Bu sayede, kullanıcı (okur/dinleyici/izleyici) medyayla ve içerik üretenlerle şimdikinden daha fazla etkileşimlilik içerisinde olacak. Şimdiye kadar iletişim araçlarını üretenler ve onları kullananlar insanın mobil yönünü gereği gibi değerlendirmediler. İnsanoğlu mobilse, kullandığı iletişim teknolojileri de onun gibi olabilmeli. Bu ihtiyaçtan öte bir gereklilikti ve hızla gerçekleşmekte. Etkileşimlilik de medyanın okuyucularıyla arasında olması gereken ama Internet'in kullanımına kadar genelde eksik kalan yönüydü. Şimdi mobil teknolojilerin ilerlemesiyle etkileşimlilik mobil iletişim ile birlikte medyada daha etkin uygulanabilecek. Bu çalışma ile Türkiye ve dünyadaki mobil ve etkileşimli yayıncılık uygulamalarına bakılıyor. Mobil yayıncılık konusunda neler yapılarak başarılı olunabileceği, örneklerden ve uzman görüşlerinden yola çıkılarak anlatılıyor. Once the traditional media and Internet news were being reached via mobile devices, people realized that it is the next big thing in media business and in their lifes. Mobile Internet and mobile communication made us possible to reach those news with cellular phones or PDAs. By this way, user (audience) will be more inteactive with content providers and media. Until now, producers of communication devices and users, do not think much about mobility of human beings. If human beings are mobile, then communication technologies must be mobile. This was more then a need, it was a necessity and it is happening. Interactivity between media and audience was incomplete until the Internet. With improvements in mobile technologies, interactivity with mobile communication will be used in media more effectively. This thesis focuses on mobile and interactive publishing and broadcasting both in Turkiye and in the world. It explains how to be succesful in mobile publishing and broadcasting by using real life cases and expert opinions.