Zorunlu sorumluluk sigortalarında pazarlama faaliyetleri ve Türkiye’deki sigorta pazarının değerlendirilmesi


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Könul Huseynova

Danışman: MEHMET DENİZ YENER

Özet:

Ekonomi içinde, hizmet sektörlerinin en önemlilerinden olan sigortacılık sektörü, önemli bir tasarruf ve vergi kaynağı dolayısıyla; sosyo-ekonomik çöküntü önleyicisi ve sosyal refah düzeyinin yükselticisi olarak sürekli gelişme göstermektedir. Globalleşme sürecinin çok yoğun olarak yaşandığı günümüzde, uluslar arası ekonomik ilişkileri ve ticareti genişletici bir etken olarak da sigortacılık sektörü Türkiye’de, üzerinde önemle durulması gereken bir sektördür. Sigortacılık sektöründe zorunlu sigortaların ve pazarının bir ülkenin gelişimi için önemli bir güç olmasından dolayı, zorunlu sigortaların henüz yeterince gelişmemiş olduğu Türkiye’nin sektör pazarı, 2015-2017 yılları arasında satış şekli bazında istatistiksel olarak incelenmiştir. Tespit edilen sonuçlar neticesinde; 2017 yılına ait pazar payı verilerinin 2015 yılı verileriyle benzerlik gösterdiği ve buna göre; geleneksel satış şekli bazında pazar payı oranının yine %97,8, tele-satışın %2 ve E-ticaretin %0,2 olduğu saptanmıştır. Genel anlamda bir değişiklik olmadığı görülmektedir. -------------------- The insurance business sector, which is one of the most important service sectors in the economy, is a significant source of savings and tax, therefore; it constantly evolving as a preventer of socio-economic collapse and promoter of social welfare. The globalization process is very intense in our day, insurance sector as an epanding factor for international economic relations and trade in Turkey is a sector which needs to be considered on. Due to compulsory insurances and the market of it in the insurance sector are a major force for the development of a country, the compulsory insurance sector which is not yet sufficiently developed in Turkey's market was analyzed statistically on the basis of selling shape between the years 2015-2017. As a result of the determined results; it was determined that 2017 market share data is similar to 2015 data and accordingly; the market share rate on the basis of traditional sales was 97.8%, tele-sale was 2% and E-commerce was 0.2%. It is seen that there is no change in general manner.