Feminizm ve tüketim ilişkileri bağlamında dergi incelemesi Aysha dergisi örneği


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Fikriye Nazan Özer

Danışman: ARTUN AVCI

Özet:

Kitle iletişim araçları gelişim tarihlerinden bu yana siyasal, ekonomik ve sosyo kültürel yapılar ile birlikte ele alınmaktadır. Medya ürünlerinin içeriğinin oluşturulması, sunulması gibi tüm konularda ideolojilerin ve sermaye yapısının etkileri araştırma konusu olmaktadır. Kitle iletişim araçları vasıtası ile toplumsal hayata etki eden tüm içerik ve görseller içinde bulunulan kültürün birer yansımasıdır. Araştırma konusu olan Aysha Dergisi kendisini muhafazakar moda dergisi olarak tanıtmaktadır. Araştırma konusu olan dergiyi, feminist teoriler ve tüketim ilişkileri bağlamında içerik yönünden nicel araştırmaya ve söylem analizine tabi tutulmaktadır. Türkiye‟de mevcut siyasal hegemonyanın ideolojisi olan muhafazakarlık kamusal alandaki görünümleri şeklinde ifade edilebilecek olan muhafazakar moda ile ilişkilendirilerek kadın temsilinde 2000‟ler ile yeni bir temsil kazanmış ve kadınların tesettür ve moda ilişkisindeki yeri görülmeye çalışıldı. 1980 sonrası neoliberal politikalarla birlikte Türkiye siyasal alanda değişimin yanı sıra toplumsal ve kültürel olarak da değişmiştir. Tüketim ile birlikte yeni bir kimlik oluşturan kentli, eğitimli orta sınıf muhafazakar yaşam tarzları ve kadınlık halleri belirmiştir. İslamcı camianın kendi içindeki dönüşümü de tüketim ile birlikte değişmekte ve tesettür modası oluşmuştur.1980‟lerdeki muhafazakar kadın temsili ile günümüzdeki temsillerde tüketim ilişkileri ile değişen yaşam tarzı farklılığı görülmektedir. Muhafazakar kadın söyleminin kurulumunda tüketimin gerçekleştirdiği rol ve ilişki feminizm teorileri ile incelendi. -------------------- The history of the development of mass communication is addressed with political, economic socio-cultural structures. The content of the media products, all subjects, such as ideologies and present capital structure effects research. all content and visuals through the mass media affect the social life is a reflection of the current culture. Research is the subject of Aysha Magazine introduces himself as the conservative fashion magazine. Research is the subject of that issue in the context of feminist theories and consumption relations in terms of quantitative research and discourse analysis of content. Turkey has the political hegemony of the ideology of conservatism exist in public space can be expressed as the views associated with the conservative fashion woman in 2000 represents a new won and represents women with hijab and an attempt was made to place worth seeing in fashion. after 1980 the neoliberal policy in addition to Turkey, along with the political sphere as a social and cultural change. Forming a new identity with consumption of urban, educated middle class of conservative lifestyles and femininity. The Islamic community in transformation range and consumption together with hijab fashions. the 1980s conservative woman in consumption represents today with the representation of relationships with changing lifestyle differences. Conservative women's discourse role and relationship you are setting up consumption of performs were examined with the theories of feminism.