Halkla ilişkiler algısı : alan öğrencilerinin ve sektör uygulayıcılarının mesleğe ilişkin algıları üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2019

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Kübra Karapınar

Danışman: ZEYNEP FİLİZ PELTEKOĞLU

Özet:

Ülkemizde halkla ilişkiler mesleği her geçen gün önem kazanmakta ve kullanımı yaygınlaşmaktadır. Ancak meslek ile ilgili toplumun zihninde eksik ve yanlış bir algı vardır. Var olan bu olumsuz algının çeşitli sebepleri bulunmaktadır. Mesleğin disiplinler arası olması, ülkemizde uygulanış biçimi, farklı iş kolları tarafından mesleğin isminin kullanılması ya da mesleğin kapsamının bilinmemesi bu olumsuz algının oluşmasındaki çeşitli sebeplerdendir. Bu tezin amacı mesleği uygulayanların ve gelecekte mesleği uygulayacak olan bireyler olan halkla ilişkiler lisans düzeyi alan öğrencilerinin mesleği algılamalarını saptamaktır. Bu amaçla öncelikle halkla ilişkilerin tanımı, tarihsel gelişimi, günümüzdeki uygulama alanları ve uygulamaları, mesleğin etiği, mesleği uygulamak için verilen eğitimi açıklanmıştır. Daha sonra araştırma kısmında, 320 halkla ilişkiler lisans öğrencisine anket uygulanmıştır ve 17 halkla ilişkiler uygulayıcısıyla görüşme gerçekleştirilmiştir. Araştırmalar sonucunda alınan yanıtlar “Algılama”, “Tanımlama” ve “Mesleğin Amaçları” başlıkları altında değerlendirilmiştir. -------------------- In our country public relations profession is gaining importance every day and its usage is becoming widespread. However, there is a negative perception in the mind of the society about the profession. There are several reasons for this missing and wrong perception. Characteristics of the profession is interdisciplinary, the application of the profession in our country, the use of the name of the profession by different business lines or the lack of knowledge of the profession is one of the various reasons for the consist of this negative perception. The aim of this thesis is to determine the perception of the practitioners who apply the profession and perception of the public relations field students who will apply the profession in the future. For this purpose, firstly the definition of public relations, its historical development, its application areas and applications, the ethics of the profession, and the education given to implement the profession are explained. In the research section, a survey research conducted with 320 public relations field students and interviews were held with 17 public relations practitioners. The responses received as a result of the researchs were evaluated under the headings of “Perception”, “Definition” and “Purposes of the Profession”.