Politik pazarlama ve pazarlama faaliyetlerinin incelenmesine yönelik bir örnek: 2014 Cumhurbaşkanlığı seçimleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: NEVRA ÇELİKKOL

Danışman: EMEL KARAYEL BİLBİL

Özet:

POLİTİK PAZARLAMA VE PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN İNCELENMESİNE YÖNELİK BİR ÖRNEK: 2014 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMLERİ Her parti farklı amaç ve politik sisteme sahiptir. Rekabetin arttığı ve birçok siyasi parti ve adayın bulunduğu bir ortamda, seçmene kendini tanıtabilme ve farklılaşma önemli hale gelmiştir. Bu süreçte, politik iletişim ve seçim kampanyaları çok önemlidir. Çünkü seçmen, tüketicinin bir ürünü seçmesi gibi bir partiyi seçecektir. Parti ve liderler, gerekli oy oranına sahip olabilmek ve lider konumda olabilmek için pazarlama faaliyetlerine ihtiyaç duyacaklardır. Bu durum, politik pazarlama gibi bir kavramın ortaya çıkmasına neden olmaktadır. Bu çalışmada amaç: politikanın pazarlamayla ve pazarlama unsurlarıyla olan ilişkisini ele alıp, pazarlama faaliyetlerinin politika da nasıl uygulandığını ortaya çıkarmaktı. Bu nedenle 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri, pazarlama faaliyetlerinin politikada uygulanışını örneklemek amacıyla incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Politik Parti, Seçmen, Pazarlama, Politik Pazarlama, 2014 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri. ABSTRACT POLİTİCAL MARKETING AND AN EXAMPLE TO EXAMINE THE MARKETİNG ACTIVITIES: THE 2014 PRESIDENTIAL ELECTIONS Each paryt has a different purpose and politic system. An environment which increased competition and found that many political parties and candidates, introduce yourself to voters and differentiation have become significant. In this process, political communication and election campaigns is very important. Because voters will elect a party such as a consumer to choose a product. Parties and leaders, to have the necessary percentage of votes and be in a leading position will need to marketing activities. This situation leads to the emergence of a concept such as political marketing. The aim of this study: by taking over the relationship politics with marketing and marketing aspects is to uncover how the implementation of the marketing in politics. Therefore, 2014 Presidential elections, it was examined in order to illustrate the implementation of marketing activities in the policy. Key Words: Political Party, Voters, Marketing, Political Marketing, 2014 Presidential Elections.