Türkiye’de mobil alışverişin çevrimiçi tüketici davranışlarına etkisi üzerine bir araştırma


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: Marmara Üniversitesi, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2016

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Zeyneb Uylaş

Danışman: ÖZHAN TİNGÖY

Özet:

TÜRKİYE’DE MOBİL ALIŞVERİŞİN ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Mobil teknolojilerinin gelişimi toplumların gündelik yaşamında çeşitli değişimlere yol açmaktadır. Geniş bant teknolojisinin gelişimi ile akıllı telefon kavramı doğmuş, mobil telefonlar bireylerin günlük hayatında farklı alışkanlıklar kazanmasına sebep olmuştur. Mobil telefonların teknik altyapılarının gelişmesiyle bireyler internet üzerinden alışverişlerini mobil telefonları aracılığı ile gerçekleştirebiliştir. İnsanın en temel ihtiyaçlarından biri olan tüketim, mobil telefonlar yardımı ile yapıldığında bireylerde farklı alışveriş davranışları oluşabilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’de mobil alışverişin tüketici davranışları üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma çerçevesinde mobil teknolojilerinin gelişimi, elektronik ticaret, mobil ticaret, tüketim, tüketici davranış modelleri, tüketici davranışlarını etkileyen faktörler, çevrimiçi ve mobil alışveriş detaylı olarak incelenmiş, veri ve istatistiklerden yararlanılarak bilgiler paylaşılmıştır. Literatür paralelinde 390 kişinin katıldığı anket uygulanmıştır. Anket uygulaması sonucunda elde edilen bulgular literatür paralelinde uzman görüşleri ile yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler :Mobil Alışveriş, Mobil Ticaret,Tüketim, Tüketici Davranışları A RESEARCH AN THE EFFECTS OF MOBILE SHOPPING ON ONLINE CONSUMER BEHAVIOUR IN TURKEY ABSTRACT Developing mobile technologies lead to various changes in the daily life of the communities. Smart phone concept was born with developing broadband technologies, mobile phones have created different ways of people's daily life. People has realized through mobile phones for shopping on the internet with the development of the technical infrastructure of the mobile phone. One of human most basic needs of consumption have gained different shopping behaviours with shopping of mobile phone help to people. It has been investigated the effect on consumer behavior of mobile shopping, in Turkey for this study. In the research framework, it has examined in detail of developing mobile technologies, electronic commerce, mobile commerce, consumption, consumer behavior models, factors affecting consumer behavior, it has shared information using data and statistics in the online and mobile shopping. The survey was administered of 390 people attending in literature parallel. The findings obtained from the survey application was reviewed with expert in literature parallel. Keywords : Mobile Shopping, Mobile Commerce, Consumption, Consumer Behaviour